gnist

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

gnist

Indlæg af nicklastl »

hey yamaha drenge. Jeg har lige renoveret min yamaha. den kørte rigtig godt før renoveringen.
men nu gider motoren ikke at starte. Jeg kan ikke få gnist frem. Har sat tændspole direkte til tændingen for at se om det kunne være mit ledningsnet der var noget galt med men stadig ingen gnist.
Jeg prøvede så at justere tænding, så gnistede den. Jeg satte tændrør i topstykke og fik den til at prutte en gang, og efter gnistede den ikke igen. Så kunne jeg justere tændingen lidt anderledes også gnistede den, osv osv osv. Sådan kan jeg blive ved. Hver gang efter jeg har sat tændrør i topstykke og vil starte så starter den ikke, og gnister ikke efter.
Nogle der ved hvad det kan være?:O

Hilsen nicklas:I
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: gnist

Indlæg af strynboen »

prøv at tørre platinen med en ren bensin klud..der er nok olie på platinen..så virker den lidt..når man lige har pillet,,men bliver dårlig med det samme
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: gnist

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... nu er det vel ikke et gammelt surt tændrør du står med ??? når den ikke vil tænde mere så prøv at skrue tændhætten af og se om den måske aligevel godt kan gniste... hilsen olieklud
roemer
Stor knallert
Indlæg: 209
Tilmeldt: lør 29. okt 2011 19:46
Kontakt:

Re: gnist

Indlæg af roemer »

har haft et lignende problem lige pludselig gad den ikke kører den startede og det lød som om at den kun fik antændt benzinen hver tredje gang jeg afmonterede tændingen og så at nogen af ledningerne var beskadiget så jeg pillede alle ledningerne af selve tændingen og i multistikket og erstattet det med nye ledninger men det virkede stadigvæk ikke selvom jeg havde helt nyt tændrør hmm... så afmonterede jeg tændingen igen og heldig som jeg var havde jeg lige fået en sending dele ind af døren hvor der bl.a var nye platiner jeg skiftede dem og indstillede tændingen og vupti den startede første hug som den plejede at gøre :(y)

konklusion: tjek alle ledninger tændspole platiner forbindelser tændrør tændingsindstilling så burde det lykkedes! :D
nuværende maskiner:

Yamaha fs1 K1 78" (under renovering)
Suzuki FZ50
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"