Yamaha 4-gear, trækker ikke optimalt
: tors 8. mar 2012 16:52
Halløj allesammen.
Jeg har en del knallerter stående bl.a. en Yamaha fs1 (tromlebremsemodellen)
Jeg købte den i sverige med min far, som i øvrigt også er meget god til det med knallerter. Den var på det tidspunkt lettere defekt, da den ikke kunne starte men alt andet var intakt. Vi tog chancen og købte den billigt og jeg er glad for den dag i dag at have købt den. Vi bestilte et tun kit som indeholdte stempel, udstødning, karbunade osv. i håb om at den ville starte, hvilket den så heldigvis endte med at gøre. Nu står vi bare med problemet at den trækker meget forskelligt på de enkelte gear. I 1. gear er den godt kørende men optrækket er ikke optimalt og der skal skiftes gear ved 15 km/t.. ikke nok til at komme op på baghjul andet gear derimod, kan køres næsten til 50km/t med helt vildt optræk og når man derefter skifter til 3/4 virker farten aftagende..
Den har desuden en tendens til at overophede eller lign. Jeg kan ikke køre den i meget mere end 10 minutter med fuld gas, før den bremser på baghjulet(tror det er stemplet) og efterfølgende går ud. Efter en pause på 10-20 minutter starter den igen.
Tunkittet vi købte var et 7,5 hk
Ville sætte pris på et par tips/råd om hvordan jeg får den til at køre bedre eller evt. indstiller den korrekt. Har i selv haft et lignende problem håber jeg i kan fortælle fejlen og en løsning dertil!
På forhånd tak!!
Jeg har en del knallerter stående bl.a. en Yamaha fs1 (tromlebremsemodellen)
Jeg købte den i sverige med min far, som i øvrigt også er meget god til det med knallerter. Den var på det tidspunkt lettere defekt, da den ikke kunne starte men alt andet var intakt. Vi tog chancen og købte den billigt og jeg er glad for den dag i dag at have købt den. Vi bestilte et tun kit som indeholdte stempel, udstødning, karbunade osv. i håb om at den ville starte, hvilket den så heldigvis endte med at gøre. Nu står vi bare med problemet at den trækker meget forskelligt på de enkelte gear. I 1. gear er den godt kørende men optrækket er ikke optimalt og der skal skiftes gear ved 15 km/t.. ikke nok til at komme op på baghjul andet gear derimod, kan køres næsten til 50km/t med helt vildt optræk og når man derefter skifter til 3/4 virker farten aftagende..
Den har desuden en tendens til at overophede eller lign. Jeg kan ikke køre den i meget mere end 10 minutter med fuld gas, før den bremser på baghjulet(tror det er stemplet) og efterfølgende går ud. Efter en pause på 10-20 minutter starter den igen.
Tunkittet vi købte var et 7,5 hk
Ville sætte pris på et par tips/råd om hvordan jeg får den til at køre bedre eller evt. indstiller den korrekt. Har i selv haft et lignende problem håber jeg i kan fortælle fejlen og en løsning dertil!
På forhånd tak!!