Autolube
Re: Autolube
Jeg ville ikke vove det. Nok mest af over-forsigtighed. Hvis pumpen sætter sig, får du nylonstykker i rsten af gearkasse og i koblingen, når hjulet bliver "barberet"
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Autolube
Så skal du evt. lave et loop så den kører olie rundt i ring ??
Nok nemmere bare at afmontere og sælge det videre
Nok nemmere bare at afmontere og sælge det videre
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Autolube
Tror lige at jeg i første omgang vil give autoluben en sidste chance med noget andet 2-takts olie. Ved godt at det har været oppe før, men jeg synes at det oversmører for vildt. Måske det er fordi at den Castrol olie jeg bruger nu, skal have en højere temperatur end det knallerten leverer for at blive ordentligt forbrændt? Var der ikke noget med at Niels Fup på et tidspunkt lavede en test hvor han prøvede at finde ud af hvor meget olie pumpen faktisk leverer i forhold til benzinmængden (kan ikke finde tråden)?
Re: Autolube
Giv den en chance mere.. jeg ved i hvert fald jeg ikke vil bytte mit autolube væk.
Havde jeg en olietank til min 76'er så fik den også monteret autolube.
Havde jeg en olietank til min 76'er så fik den også monteret autolube.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Autolube
Også her
AutoLube er guld.
Jeg ville ikke bytte tilbage.
Men det skal justeres rigtigt
AutoLube er guld.
Jeg ville ikke bytte tilbage.
Men det skal justeres rigtigt
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Autolube
Så mangler vi jo bare en guide til korrekt justeringnielsfup skrev:Også her
AutoLube er guld.
Jeg ville ikke bytte tilbage.
Men det skal justeres rigtigt
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Autolube
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Autolube
Du kan også vælge muligheden som var gjort ved min første drejeventilsmotor, nemlig kun at fjerne fiberhjulet så pumpen ikke kører mere. Men heller ikke jeg ville undvære automatikken.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Autolube
Fik du et brugbart resultat ud af din test med injection sprøjten?Morten - Webmaster skrev:Vi skrev lidt om det her:
viewtopic.php?f=16&t=8797" onclick="window.open(this.href);return false;
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Autolube
Nej, for der var andre problemer som gjorde at testen ikke blev gennemført... Faktisk skal min motor skilles totalt igen fordi den laver udfald i 1 gear når man lader den trække igennemThoms skrev:eFik du et brugbart resultat ud af din test med injection sprøjten?Morten - Webmaster skrev:Vi skrev lidt om det her:
viewtopic.php?f=16&t=8797" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg regner med at bruge den pumpe jeg fik ved dig i efteråret når den samles igen da det er den gamle type som er mere korrekt til årgangen. Kan du huske hvor den egentligt stammer fra ?
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Autolube
Ja, fra en FT1 72' drejeventil.Morten - Webmaster skrev:Nej, for der var andre problemer som gjorde at testen ikke blev gennemført... Faktisk skal min motor skilles totalt igen fordi den laver udfald i 1 gear når man lader den trække igennemThoms skrev:eFik du et brugbart resultat ud af din test med injection sprøjten?Morten - Webmaster skrev:Vi skrev lidt om det her:
viewtopic.php?f=16&t=8797" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg regner med at bruge den pumpe jeg fik ved dig i efteråret når den samles igen da det er den gamle type som er mere korrekt til årgangen. Kan du huske hvor den egentligt stammer fra ?
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Autolube
Thoms skrev:Ja, fra en FT1 72' drejeventil.Morten - Webmaster skrev:Nej, for der var andre problemer som gjorde at testen ikke blev gennemført... Faktisk skal min motor skilles totalt igen fordi den laver udfald i 1 gear når man lader den trække igennemThoms skrev:eFik du et brugbart resultat ud af din test med injection sprøjten?Morten - Webmaster skrev:Vi skrev lidt om det her:
viewtopic.php?f=16&t=8797" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg regner med at bruge den pumpe jeg fik ved dig i efteråret når den samles igen da det er den gamle type som er mere korrekt til årgangen. Kan du huske hvor den egentligt stammer fra ?
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75