Caliber bolte spillerum

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
YAM FS1

Caliber bolte spillerum

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Er ved at renovere min org kaliber med nyt stempel,men havde også samlet den,men der syntes af forkomme en del spillerum mellem bolt og bøsning 3-4 mm,fra side til side,ved og imelllem den bolt der kan ses først,Den bolt der sider længst inde med gummi bånd forkommer der ikke dette spillerum.så er spørgsmålet skal der forkomme spillerum mellem bolt og bøsning,tænker om det giver en rystene bremsning på nogen måde
Vedhæftede filer
003.JPG
003.JPG (57.09 KiB) Vist 2710 gange
004.JPG
004.JPG (61.7 KiB) Vist 2710 gange
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Caliber bolte spillerum

Indlæg af Morten - Webmaster »

den skal kunne vrikke en anelse men ikke ret meget
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: Caliber bolte spillerum

Indlæg af olebole »

Når den er samlet skal kaliberen kunne bevæge sig fra side til side . Et flyende ophæng ! Men den må ikke kunne bevæge sig frem og tilbage på knoglen . I knoglen skal der side bøs ( Messing og gummi ) Er de der Det ? Når man samler er det godt at smøre med vandskyende fedt eller sillikone fedt . det sidste produgt bruger jeg ikke for sillikonen kan give problemer næste gang den skal males :wink: Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
YAM FS1

Re: Caliber bolte spillerum

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Takker for svaret.Pinbolten virker ny,så må det være bøsningen der er slidt på en og anden måde,for den kan skubes et godt stykke,når den ikke glider på begge pinbolte,men hvor købes denne bøsning syntes ikke jeg har set den i handelen
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: Caliber bolte spillerum

Indlæg af olebole »

Jeg mener Benny har reb.dele til det . Ellers kan man købe bøs i alle størelser og længder hos et værktøjs firma eller lignende ! Tag tingene med , så de kan måle på det. Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
YAM FS1

Re: Caliber bolte spillerum

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Ole

kan nemlig kun finde den bagerste bøsning med gummiophæng der sider på knoglen,men den må jo kun findes :D

Tusind tak for svaret :(y)
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"