Side 3 af 3
Re: Tændrør NGK Til Bosch
: ons 22. feb 2012 20:04
af Dirtyold
Min Kawa 750, vil sku ikk starte med Ngk, jeg kører med Denso på den, de starter hvergang
Mvh. Per
Re: Tændrør NGK Til Bosch
: ons 22. feb 2012 22:10
af Poul-Erik A.
Dirtyold skrev:Min Kawa 750, vil sku ikk starte med Ngk, jeg kører med Denso på den, de starter hvergang
Mvh. Per
Jeg gætter på, at de måler f.eks. 15 - 50 k.ohm mellem stel og inderleder/stift ? Det gør mine defekte NGK'er.
Re: Tændrør NGK Til Bosch
: ons 22. feb 2012 22:29
af Dirtyold
Poul-Erik A. skrev:Dirtyold skrev:Min Kawa 750, vil sku ikk starte med Ngk, jeg kører med Denso på den, de starter hvergang
Mvh. Per
Jeg gætter på, at de måler f.eks. 15 - 50 k.ohm mellem stel og inderleder/stift ? Det gør mine defekte NGK'er.
Ja et NGK tændrør kan nu ikk tåle at drukne, så er det kaput med det samme, det er nu flere år siden jeg lige ville smide nye rør i den om foråret inden opstart, den startede engang på dem, også var de kaput, købte så denso igen, de virker hvergang, lige meget med hvor gamle de nu er
Re: Tændrør NGK Til Bosch
: tors 23. feb 2012 08:28
af Michael
Dirtyold skrev:Min Kawa 750, vil sku ikk starte med Ngk, jeg kører med Denso på den, de starter hvergang
Mvh. Per
Hej Dirtyold.
Det samme gør sig gældende med min Triumph Bonneville. Det er derfor at jeg kører med Champion.
Men Min Kawasaki Z750GP og min kones Kawa 600(Peppet) kører begge på NGK uden problemer.
Jeg tror ikke på at NGK er dårligere en andre. Der er bare nogle tændrør der passer bedre til nogle cykler end andre.
Re: Tændrør NGK Til Bosch
: tors 23. feb 2012 12:18
af dalgaard
Det syntes jeg d..... er en god konklusion.
Re: Tændrør NGK Til Bosch
: tors 5. apr 2012 21:33
af jonas1998
Mine erfaringer med bosch tændrør er meget skidt. hvis man ikke kører på sin knallert en uges tid og så starter og køre 5-10 km er det dødt. Derimod synes jeg at Ngk er nogle af de bedste dem har jeg aldrig haft problemer med
Re: Tændrør NGK Til Bosch
: tors 5. apr 2012 22:48
af kreidlerhansen
På Kreidleren oplever jeg pudsigt nok, at Bosch-rør ikke kan tåle at blive våde.
Champion L78C er for varmt!
NGK B9HS er for koldt, men den starter altid uden bøvl, men jeg hopper med til en 8'er. Jeg har aldrig oplevet et NGK fejle, selv når elektroden er slidt halvt væk og gabet reelt er for stort.
Denso har jeg ikke prøvet; Hvad matcher et BR8HS og BR9HS? Min omdrejningstæller reagerer bedst på radiodæmpede rør.
Re: Tændrør NGK Til Bosch
: tors 5. apr 2012 23:58
af Kai
kreidlerhansen skrev:
Denso har jeg ikke prøvet; Hvad matcher et BR8HS og BR9HS? Min omdrejningstæller reagerer bedst på radiodæmpede rør.
Den lille bog jeg har påstår at BR8HS = Denso W24FSR
Re: Tændrør NGK Til Bosch
: fre 6. apr 2012 02:10
af kreidlerhansen
Kai skrev:kreidlerhansen skrev:
Denso har jeg ikke prøvet; Hvad matcher et BR8HS og BR9HS? Min omdrejningstæller reagerer bedst på radiodæmpede rør.
Den lille bog jeg har påstår at BR8HS = Denso W24FSR
Tak! Det kan jeg således bekræfte v.h.a. Google, som jeg vist bare kunne have brugt - man kommer langt med det rette søgekriterie:
NGK BR8HS Denso
2% dyrere end NGK, typisk stykpris på 27kr inkl. forsendelse fra udlandet ved køb af 4-6 stk. UK viser sig billigst, og i.f.t. T.Hansens 39-49kr er det da en betragtelig besparelse! Og leveret til døren, vel at mærke!
Og ja, SnydeTanten har altså 14 forskellige varenumre for samme tændrør, og ejer man en Aprilia Area 51, får man lov at slippe en 10'er ekstra!
Denso starter ved 49kr og slutter omkring 79kr, men der oplyses IKKE varmegrad på ret mange af disse tændrør.
Underlig, underlig butik... Ikke at jeg er overrasket, altså!
Champion starter til gengæld ved ca. 22kr/stk ved køb af mere end fire. Igen, UK vinder trods portoen.