Re: Knuds projekt "Møghund"
: ons 6. sep 2017 11:04
Hvad er det for en cylinder?
Forum for veteran knallert entusiaster
https://knallertforum.dk/forum/
Hej Kim Ja og det er noget i den retning jeg vil lave (det elektronik der er inde i omdrejningstælleren kan sagtens tåle 12V men der skal leges lidt med tingene for at få det til at virke rimeligt)Kim B S skrev:Hej Knud.
Jeg har ikke meget begreb om det, men jeg har selv 12 volt elsystem på min Yamaha, og jeg har også en THansen omdrejningstæller. Og der er monteret en lille modstand som gør at omdrejningstælleren kun får tilført 6 volt, og det virker rigtig fint.
Det var i øvrigt Claus Olieklud som samlede det, ved Strynøtræffet i 2016.
Hilsen Kim.
Hvis det er den, som Knuuuuj fik relativt billigt på Ebay i sin tid, så er det en VOLD-portet RV4-cylinder.12V skrev:Hvad er det for en cylinder?
Ja historien kort om projekteringen af "Møghund":Leo P skrev:Lige en Knallert efter mit hoved
Det hele passer fint sammen selv om der er dele fra næsten alle modeller der er lavet, flot arbejde .Motoren ser rimelig vold tunet ud og med det kloakrør som karburatoren er monteret på burde den få nok luft og benzin
Det bliver spændende at se når du får testet dyret
Ja Jesper, DET sæde jeg først lavede til min Kreidler var edder ma´me´ugly!, det nåede ikke at sidde der ret længe, nu er der så et Kreidler 80 cc sæde, der er justeret lidt på og på hylden ligger det Rigtige: et Weltmeister sæde med et tilhørende nyt betræk... don´t worry - be happy!kreidlerhansen skrev:.. Ingen halve løsninger fra Knud, hvis vi ser bort fra et enkelt Kreidler-sæde... og funktion over form kan man godt tillade for det lange menneske.
...
Kan kun give dig ret i det er sjovt bikse et køretøj sammen med hvad nu man har samlet i sit værksted og hvad nu man kan finde til små penge.Mener ikke der er nogen der har taget skade af at bruge sin fantasiYamahafs1haslev skrev:Ja historien kort om projekteringen af "Møghund":Leo P skrev:Lige en Knallert efter mit hoved
Det hele passer fint sammen selv om der er dele fra næsten alle modeller der er lavet, flot arbejde .Motoren ser rimelig vold tunet ud og med det kloakrør som karburatoren er monteret på burde den få nok luft og benzin
Det bliver spændende at se når du får testet dyret
Jeg ville lave en test-knallert til mine motor projekter, så min "rigtige" knallerter ikke skulle skrues på- budgettet var lavt, derfor ledte jeg efter stel, skærme forgaffel, etc. i den billige ende (faktiske kaldte jeg projektet "Rustne Møghund", fordi ambitionen var lav-
men: jeg tænkte, at arbejdet var det samme og kunne jeg finde stumper billigt og at der var mulighed for at sælge Møghund bagefter dette forløb, så ville det jo være dejligt. (og den bliver solgt på et tidspunkt- jeg har jo ikke uanede m2- at gøre med)
Jeg fik skaffet delene, tank og bagskærm fra Erik Maleren, stel fra en gut i Nordsjælland, der havde det fra en gut i Roskilde osv. ; samt dele fra mit eget lager af tiloversblevne købte ting.
Jeg fik sandblæst stel o.a. fik det malet af Per Frederiksen /Faxe.
Derfor er Møghund ikke "race-ren" men bastard af forskellige årgange, men uden at gå ret meget på kompromis med kvalitet, bla. er lakeringen noget så lækker og lavet af en dygtig mand der normalt har sit speciale inden for bil lakering af den helt dyre klasse og er passioneret omkring sit håndværk (meget sjælden høj kvalitet og har stået i lære sammen med Erik Maleren)
Mine ind i mellem noget utradionelle løsninger er resultatet af de udfordringer og lyster jeg har for at lave noget specielt (enhver kan købe, givet en stor nok muldvarp, dele til en super original Yamaha FS1 og bygge den, jeg har ikke helt den ambition, men sparer lidt sammen til det på de andre projekter, der står i "Tempel")
Det giver selvsagt nogen vrisne kommentarer i ny&næ, men WTF - jeg klarer det nok - sålænge jeg synes det er p'''' skægt at lave disse ting.