Nikolaj Y skrev:fik pakninger fra Benny i dag.. og fik stemplet i ved at klemme med en nøgle ned i stemplet.. der var en smule ir i den inderste rille som ikke var til at se og derfor ikke rigtigt til at få ud.. men ud kom det til sidst
Jeg har fået en brugt tandrenser til plak og tandsten af min tandlæge. Den er supergod til at fjerne ir i kaliber, så husk det næste gang du er på briksen
Mvh. totte/
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina 77 K1 Rød match 77 K1 Blå match 77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Nikolaj Y skrev:fik pakninger fra Benny i dag.. og fik stemplet i ved at klemme med en nøgle ned i stemplet.. der var en smule ir i den inderste rille som ikke var til at se og derfor ikke rigtigt til at få ud.. men ud kom det til sidst
Jeg har fået en brugt tandrenser til plak og tandsten af min tandlæge. Den er supergod til at fjerne ir i kaliber, så husk det næste gang du er på briksen
hehe, ja.. jeg bukkede bare en gammel kniv og så kørte rundt langs kanetn
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79' Yamaha fs1 DX 78' MC Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil Yamaha RD350R - YPVS 94' BMW K1200S - 07'
Tottenham skrev:Jeg har fået en brugt tandrenser til plak og tandsten af min tandlæge. Den er supergod til at fjerne ir i kaliber, så husk det næste gang du er på briksen
hehe, ja.. jeg bukkede bare en gammel kniv og så kørte rundt langs kanetn
Det er jo ikke noget problem at få det væk, kunsten er ikke at ødelægge pakfladen med ridser fra skruetrækkere og alt muligt andet. Alu er ret blødt og man laver derfor nemt ridser som kan resultere i en utæt kaliber og dermed drypperi og bremsevædske på klodserne
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner: Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret, Projekter på lager: Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
strynboen skrev:er der bare en lille ridse løber bremse vædsken bag om tætningen..og ja så er alt ødelagt..eller skal poleres blankt,,,, det kan du nå endnu...
jeg vil sige at jeg har været ret forsigtig med kniven... og så var det også en smørekniv som jo er rund i enden .. så jeg tror det kommer til at virke
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79' Yamaha fs1 DX 78' MC Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil Yamaha RD350R - YPVS 94' BMW K1200S - 07'
strynboen skrev:er der bare en lille ridse løber bremse vædsken bag om tætningen..og ja så er alt ødelagt..eller skal poleres blankt,,,, det kan du nå endnu...
vil lige spørge hvor stor en ridse skal være før man risikere den bliver utæt.. da en af mine kammerater har en kaliber med en ridse i ca. 0,5mm dyb/bred..
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79' Yamaha fs1 DX 78' MC Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil Yamaha RD350R - YPVS 94' BMW K1200S - 07'
hvis det er i sporet kan man måske polere det væk med en dreml og de små slibe dimser der følger med de sæt..men det skal faktisk være en poleret overflade til slut
og hvis det så kræver at man fjerner en halv mm..er det ikke rundt mere..og gummi tætningen kan måske ikke følge den lille afvigelse i rundheden..tætningen skal samtidig trække stemplet retur..udelukkende ved sin sejhed i gummiet..og det kræver en ret presis ens godstykkelse..for at den retur bevægelse fungere...
er det en lille ridse i selve den cylenderiske del hvor stemplet glider..er det ligemeget..bare stemplet kan bevæge sig u hindret...alt tætning foregår udaf mellem stemplet og gummi tætningen/og ud i rillen som den sidder i..så ydervægen,,alså den del hvor stemplet glider... er bare et styr uden nogen tætnings mæssige betydening..det er yder vægen i sporet som tætningen fungere på
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
strynboen skrev:hvis det er i sporet kan man måske polere det væk med en dreml og de små slibe dimser der følger med de sæt..men det skal faktisk være en poleret overflade til slut
og hvis det så kræver at man fjerner en halv mm..er det ikke rundt mere..og gummi tætningen kan måske ikke følge den lille afvigelse i rundheden..tætningen skal samtidig trække stemplet retur..udelukkende ved sin sejhed i gummiet..og det kræver en ret presis ens godstykkelse..for at den retur bevægelse fungere...
er det en lille ridse i selve den cylenderiske del hvor stemplet glider..er det ligemeget..bare stemplet kan bevæge sig u hindret...alt tætning foregår udaf mellem stemplet og gummi tætningen/og ud i rillen som den sidder i..så ydervægen,,alså den del hvor stemplet glider... er bare et styr uden nogen tætnings mæssige betydening..det er yder vægen i sporet som tætningen fungere på
okay, siger jeg videre så må han selv bestemme hvad han gør tak for hjælpen
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79' Yamaha fs1 DX 78' MC Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil Yamaha RD350R - YPVS 94' BMW K1200S - 07'