Side 2 af 2

Re: Typegodkendelse - drejeventilmotor.

: søn 27. jul 2008 11:23
af FS1originalen
Så er godkendelsen nærlæst :!:

Herligt at vide at det faktisk ER lovligt at køre med 3 skyller og tynd toppakning.
Portning af feks. udstødningskanalen er det ikke taget højde for nogen steder, så her har vi åbenbart "frit slav" :lol:

Savner lidt noget om 2. gears modellen - gætter på at den også er godkendt som TUM 178 men er ikke sikker.
Ikke fordi jeg lige står og mangler oplysningerne, men det har jo for nylig været "sørgeligt aktuelt" at man i god tro bruger 4. gears stumper og tror at man har en helt lovlig 2.gears.

Erik

Re: Typegodkendelse - drejeventilmotor.

: søn 27. jul 2008 14:40
af strynboen
jeg faldt også over BFC,da jeg googlede på knallertfabrik-roskilde.
min far havde en rigtig express,den med en hund/ulv på blå baggrund
i logoet,og et slot/tårn bagved.den var 3 gear med håndgear,og stor crome tank,og en bagage bære som kunne trækkes bagud,til sovepose+div.den var uden affjedering bag.jeg har ikke kunnet finde
nogen billeder overhoved af typen.

Re: Typegodkendelse - drejeventilmotor.

: søn 27. jul 2008 16:48
af Jensmc
Hvis man kigger paa en 2-gears blok, kan man se, at den er godkendt under DK-M-032.
Hvor faar man mere at vide ang. denne godkendelse?
///
jensmc

Re: Typegodkendelse - drejeventilmotor.

: søn 27. jul 2008 20:11
af FS1originalen
Hej Jens,

På Aktivs hjemmeside www.vkka.dk ligger tum oversigten frem til nummer 165 - dog uden bilag.
Se under service - årgang/TUM

Erik