Side 2 af 3

Re: ENDELIG med i match nr klubben,lidt nyt info

: tirs 18. jan 2011 12:39
af Tottenham
jbn skrev:og så kom den på tv :teeth2 iøvrigt er der en "ny" tank i original rød brun på vej glæder mig helt vildt
Ja fint nok Men hvor er Yamahaen ????????? :whew :whew :whew

Re: ENDELIG med i match nr klubben,lidt nyt info

: tirs 18. jan 2011 13:02
af jbn
laursem skrev:
jbn skrev:og så kom den på tv :teeth2 iøvrigt er der en "ny" tank i original rød brun på vej glæder mig helt vildt
Ja fint nok Men hvor er Yamahaen ????????? :whew :whew :whew
på tv.et for neden hvis du kan få øjnene der ned :hihi :hihi

Re: ENDELIG med i match nr klubben,lidt nyt info

: tirs 18. jan 2011 13:27
af Tottenham
jbn skrev:
laursem skrev:
jbn skrev:og så kom den på tv :teeth2 iøvrigt er der en "ny" tank i original rød brun på vej glæder mig helt vildt
Ja fint nok Men hvor er Yamahaen ????????? :whew :whew :whew
på tv.et for neden hvis du kan få øjnene der ned :hihi :hihi
Hvilket tv ?? jeg tror du tager gas :teeth2

Re: ENDELIG med i match nr klubben,lidt nyt info

: tirs 18. jan 2011 14:22
af Yamaha FS1 50SS
Allan M skrev:Det er en Athena-cylinder! http://www.treatland.tv/yamaha-FS1-fizz ... cc-kit.htm

Linket var det eneste jeg lige hurtigt kunne finde :)

Men til en nypris på små 1500,- kr er det ikke en cylinder, du sådan lige bør kaste efter en gal kat ;o)
athena :roll: sådan en har jeg dsv liggende og det L.O.R.T ryger bare til gl jern :evil: ,,,,
De athena cylindere er fuldstændig døde i optrækket indtil de når op på omkring 8~10000 omdrejninger,,,hvor den så rykker sindsygt de sidste 1000~1500 omdrejninger,,, der er nul træk i de lave omdrejnings tal,,, heller ikke ved en jævn fart i mellem området trækker de noget som helst,,, lidt vind modstand eller lidt op af bakke,,, og man skal geare ned,,, udstødnings porten er alt for stor på dem :? ,,, så med mindre at man gerne vil have den køre med rigtigt mange omdrejninger så motoren hyler som en syg jetjager så kan den obsolut ikke anbefales,,, så min mening er at det med at kaste den efter katten om natten er ikke helt dumt :mrgreen: ,,,,
det var bare min mening om dem,,,

Re: ENDELIG med i match nr klubben,lidt nyt info

: tirs 18. jan 2011 14:26
af Yamaha FS1 50SS
Yamaha FS1 50SS skrev:
Allan M skrev:Det er en Athena-cylinder! http://www.treatland.tv/yamaha-FS1-fizz ... cc-kit.htm

Linket var det eneste jeg lige hurtigt kunne finde :)

Men til en nypris på små 1500,- kr er det ikke en cylinder, du sådan lige bør kaste efter en gal kat ;o)
athena :roll: sådan en har jeg dsv liggende og det L.O.R.T ryger bare til gl jern :evil: ,,,,
De athena cylindere er fuldstændig døde i optrækket indtil de når op på omkring 8~10000 omdrejninger,,,hvor den så rykker sindsygt de sidste 1000~1500 omdrejninger,,, der er nul træk i de lave omdrejnings tal,,, heller ikke ved en jævn fart i mellem området trækker de noget som helst,,, lidt vind modstand eller lidt op af bakke,,, og man skal geare ned,,, udstødnings porten er alt for stor på dem :? ,,, så med mindre at man gerne vil have den køre med rigtigt mange omdrejninger så motoren hyler som en syg jetjager så kan den obsolut ikke anbefales,,, så min mening er at det med at kaste den efter katten om natten er ikke helt dumt :mrgreen: ,,,,
det var bare min mening om dem,,,

Re: ENDELIG med i match nr klubben,lidt nyt info

: tirs 18. jan 2011 17:15
af jbn
min trak nu ellers godt fra, men den skal ha rigtigt meget benzin for at virke ordentligt, 4-5000rpm og den begyndte at trække, skal siges den var ikke helt varm da jeg bare prøvede ude på vejen mellem alle naboerne, og der var ingen dæmper i udstødningen og klokken var 21 så der skulle jo helst ikke blive for meget ballade :tuba :shutup

Re: ENDELIG med i match nr klubben,lidt nyt info

: tirs 18. jan 2011 17:52
af strynboen
fint sælg den til drengene..så har de lidt at lege med..bare de ikke ødelægger pindbolt gevinderne..med al den skruende af og på...ps ..kan godt huske hvordan det var...var der selv for 25 år siden..det var sjovt når det virkede..men det virkede sjældent ret længe af gangen :(y)

Re: ENDELIG med i match nr klubben,lidt nyt info

: tirs 18. jan 2011 18:02
af Yamaha FS1 50SS
jbn skrev:min trak nu ellers godt fra, men den skal ha rigtigt meget benzin for at virke ordentligt, 4-5000rpm og den begyndte at trække, skal siges den var ikke helt varm da jeg bare prøvede ude på vejen mellem alle naboerne, og der var ingen dæmper i udstødningen og klokken var 21 så der skulle jo helst ikke blive for meget ballade :tuba :shutup
Jo jo men nu er jeg af den skole at sådan noget motorværk SKAL TRÆKKE helt fra bunden af ,,, og med en opsætning med en 16mm plade og karburator dyse 180 og skråt skåret 5,3 udstødning og 14 tands fortandhjul,,, skulle den efter min mening gerne kunne trække jævnt hele vejen op det kan en NC 43 mm cylinder,,, så kan det ikke passe at en athena 43 mm ikke kan tåle at man skifter op i gear uden at den taber pusten med ellers den samme opsætning og ja sådan en athena er fuldstændigt død fra tomgang og op til mindst de 4 - 5000 omdrejninger... det omdrejnings område går den langt under ved alm gearskifte,,, hvor den så går død og dårligt kan slæbe sig selv indtil den opnår ovennævte omdrejninger igen,,, Man kan høre den cylinder på en yamaha på flere kilometers afstand,,, de bliver altid fedtet af i koblingen når de skifter gear,,, for at holde omdrejninger på dem,,, du kan jo selvfølgeligt vælge at holde gashåndtaget i bund så du har omdrejninger nok på og så fedte den i koblingen til den kan klare sig selv,,,, men det bliver ikke mine koblinger som skal bruges til det,,,, og jeg vil helre nøjes med at den kan rende 75-80 km/t også den trækker jævnt og godt hele vejen derop også at den har kræfter nok i overskud til at klare mindre stigninger og moderat modvind uden at skulle geare ned hvergang en flue har skidt på vejen,,, alle de helvedes masse omdrejninger den cylinder giver kan jeg ikke bruge til noget når det ikke vil trække også,,,

nå jeg skal ikke blande mig i,,, hvad andre gør det var blot ment som en høflig oplysning af et problem med den cylinder :wink: ,,,

Re: ENDELIG med i match nr klubben,lidt nyt info

: tirs 18. jan 2011 19:06
af jbn
jeg tager det skam heller ikke som andet, ingen negative ryster herfra, vi har da heldigvis alle sammen vores meninger,, ellers var det da et kedeligt sted vi er,men min opfattelse af den var nu ikke så tosset, men det er jo smag og behag, jeg har det iøvrigt osse bedst med en der er nogenlunde standard og kan trække jævnt i alle gearne, jeg er jo nok blevet så "gammel" at jeg ikke rigtigt gider ulovlige knallerter mere,er mere til den stille og rolige trille tur engang imellem

Re: ENDELIG med i match nr klubben,lidt nyt info

: ons 19. jan 2011 09:49
af strynboen
ja vi taber nok lidt omdrejninger når vi bliver ældre..jeg kan da godt lide at køre en motor der spinder op..og trækker rent hele vejen op til den prutter,,,men ikke hele tiden...er også lidt i tvivl om jeg skal syne dt-125"eren...da jeg måske bliver træt af den 2 takt skrigehals...en honda 4 takt..kan gøre arbejdet mere harmonisk..men igen yamahaen er bare simpel og solid og nem...og billig.. det er jo hele 4 ting..på en gang

Re: ENDELIG med i match nr klubben,lidt nyt info

: ons 19. jan 2011 15:31
af jbn
ja de 2 takt yamaha maskiner er ikke så tossede, jeg købte engang i kådhed en rd350 fra ca 75,den kørte altid,den var rimeligt træt og se på men køre det kunne den

Re: ENDELIG med i match nr klubben,lidt nyt info

: fre 21. jan 2011 13:34
af jbn
så kom der lidt nyt hjem, de der crom dæksler kommer af når jeg får malet et par af de rigtige,skal osse male forgaffelben og luftfilter kasse, og så må jeg se om jeg kan finde et originalt filterdæksel så den har de rigtige på begge sider

Re: ENDELIG med i match nr klubben,ny tank med orig.lak

: tors 3. mar 2011 22:07
af Thorsen
Den ligner godtnok min! :D

Re: ENDELIG med i match nr klubben,en update op ad bakke

: ons 20. apr 2011 19:10
af jbn
Så skete der lidt på yamaha fronten igen, det har godt nok været op ad bakke for den røde´s motor, folk der skamtuner sådan nogle fine gamle maskiner skulle ha nogen i deres bare ... nå det startede med at jeg syntes den skramlede når den kom op i omdrejninger, så af med dækslerne og så blev der hevet i lejerne, ganske rigtigt der var slør i både krumtap og gearkasse. Nye blev anskaffet(tak firma) og så blev dyret addskilt. Øv tak for kaffe.. primærhjulet var så slidt at man næsten kunne skære sig på det, så der måtte lige tænkes lidt, et nyt var ikke pt muligt(lav lærlinge løn ad h... til ) ,en søgen her på forum gav heller ikke pote så der måtte tages drastige midler i brug, jep den blå måtte midlertidig lade livet til fordel for matchen, så på med lejer og andet primærhjul og så videre, endelig skulle den startes og det gjorde den osse fint men føj hvor den sang, primærhjulet kunne åbenbart ikke sammen med koblingshjulet så af med skidtet igen og på med kobling fra den blå, samle igen i en fart og så få liv i lor... yes ingen støj men men men.....det gik vist for hurtigt!!!! der var absolut ingen kobling på den hmmm tælle stumper på bordet 1-2 fan...s der var 2 tryk stænger til koblingen....... nå af med siden en gang til ... nu skulle det være, havde kun en pakning tilbage check check check jo alle dele kom på denne gang. Et jok på kickstarteren og så gik lortet sat.. fast så den hylede og skreg som aldrig før... Da var den næsten billigt til salg, afsted efter en pakning til hos en kammerat og så af med siden igen. Fik så sat kickstarteren ordentligt på plads og samlet den igen. Endelig lykkedes det at få den igang uden problemer, og efter at den havde stået og snurret lidt tog jeg chancen og kørte en kort tur, og bortset fra at gearkassen stadig knurrer lidt så går den meget fint, trækker godt og støjer ikke så nu vil jeg prøve at køre et par ture og se om den falder til ro når de "nye" dele bliver slidt lidt til, ja i skal da heller ikke snydes for et par billeder af den nu hvor den er ved at være klar til vejle turen

Re: ENDELIG med i match nr klubben,ny tank med orig.lak

: ons 20. apr 2011 19:25
af strynboen
prøv at se om de styretapper er i sidepladen med sneglen..min 79 hylede meget..men opdagede at siden ikke var linet op så trykpinden blev trykket lidt til siden..fik tapperne sat i og linet op -...og alle lyde forsvandt

Re: ENDELIG med i match nr klubben,ny tank med orig.lak

: ons 20. apr 2011 19:45
af jbn
det er de vist, ihvertfald er der for oven, men nu kommer jeg i tvivl hvis der osse skal være for neden, hmm det må jeg vist hellere se efter :(y)

Re: ENDELIG med i match nr klubben,ny tank med orig.lak

: tors 21. apr 2011 18:16
af jbn
der var ikke tapper for neden, det er der nu men det tog ikke støjen, så der skal nok en anden gearkasse til den så ellers ikke slidt ud men der kan jo godt være noget uden at man kan se det, men jeg orker næsten ikke skille den ad nu igen, inden vejle turen, men jeg har vel kørt en 10-15 km idag uden problemer ud over lyden fra gearet, så den skal såmænd nok holde og så må jeg på den igen bagefter :whew

Re: ENDELIG med i match nr klubben,ny tank med orig.lak

: tors 21. apr 2011 18:18
af jbn
hov jeg kører på mineralsk 10-40 olie kan det være det skal være en tykkere olie måske?

Re: ENDELIG med i match nr klubben,ny tank med orig.lak

: tors 21. apr 2011 20:09
af strynboen
hej nej,,jeg kører 30 olie..det er ca det samme,,ved en given temperatur..du får bare koblings problemer med tykkere olie

nogle yamahaer hyler bare,,det skal de jo for at være en rigtig yamaha..så bare kør ud i foråret :hihi

Re: ENDELIG med i match nr klubben,ny tank med orig.lak

: tors 21. apr 2011 20:39
af jbn
ja der er nok ikke andet at gøre den skal såmænd osse nok holde tror bare der har været kørt for meget med tun på den førhen så der er nok ikke så meget mere jeg kan gøre ved den