Karburator problemer

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Karburator problemer

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

nielsfup skrev:Hej Johnny
Ja der kan man jo bare se. Jeg har kun den midderste type.
gad vide om messing svømmeren er tungre end plast typen det ændre også på højden
messing svømmeren vejer 3 Gram og de 2 andre vejer begge 4 Gram,,, på digitalvægten i mors køkkenskab :mrgreen:
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Karburator problemer

Indlæg af nielsfup »

Hej Johnny
Mange tak. Ja så tror jeg de når samme nivau i huset da plast typen skal ha mere benzin for at nå samme højde som messing typen.
Jeg fatter simpelt hen ikke hvor de korte og lange ventiler bliver brugt og hvad forskellen i kaburatoren er :?:
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Karburator problemer

Indlæg af nielsfup »

Hej
Jeg har været hos THansen i dag og han havde sku en nåle-ventil i kort udgave.
Det giver 6mm højre benzin stand i svømmer huset.
Nu skal jeg bare prøve om det så virker. :wink: :?:
Vedhæftede filer
DSC01749.JPG
DSC01749.JPG (142.78 KiB) Vist 6560 gange
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Karburator problemer

Indlæg af nielsfup »

Hej
Så kommer afslutningen på karburator sagaen.
Jeg prøvede med den korte type nåleventil. Det blev det ikke meget bedre af, den kørte lidt beder i tomgang men luft skruen skulle stadig være helt i bund for at køre nogenlunde i tomgang. Af med karburator igen og alt blev renset igen.
Det lille 0.9mm hul i bunden af spjæld huset blev renset og blæst igennem igen. På med karburatoren og starte igen med samme resultat. Den vil kun køre med luft skruen helt lukket. Jeg prøvede at holde en finger for det hul hvor den suger luft ind til tomgangs systemet og så gik motoren ud. Det er sært da luft skruen jo er helt i bund og burde være helt lukket. Det indikere at luft skruen ikke kan gå helt i bund.
Så prøvede jeg med en anden luft skrue 1 ¼ omdrejning ud og så startede motoren og gik fint i tomgang. Men den kunne ikke starte med choker.
Så skiftede jeg tilbage til den lange type nåleventil og alt er nu normalt. Starter fint med choker og køre normalt.
Problemet har hele tiden været selve luftskruen der var forkert :shock: og ikke kunne gå ind og lukke for luften som den skal.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Karburator problemer

Indlæg af nielsfup »

Hej
Her et billede af de to luftskruer.
Den korte sad i og kan tilsyneladende ikke nå i bund. :shock:

De andre ekstra skruer jeg havde liggende er også korte.
der er ca 1mm forskel.
Vedhæftede filer
DSC00125 (Medium).JPG
DSC00125 (Medium).JPG (118.5 KiB) Vist 6499 gange
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Karburator problemer

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Niels

Godt du fandt fejlen :D ,,, jeg har vist nævnt det i andre sammen hænge med den luftskrue,,, bla. i tøffes indlæg om dårlig motorgang,, at den ikke må være for stump i spidsen / forkort,,, den må akurat lige kunne ses at den er flad i enden ellers duer den ikke ,,,de er pokkers følsomme med den luftskrue,,, men godt at du fik den til at køre godt igen 8)
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Karburator problemer

Indlæg af nielsfup »

Hej Johnny
Jeg havde ikke mistænkt den skide luftskrue da jeg samenligenede den med de andre jeg havde liggende og de lignede på nær en der åm lidt anderledes ud ( og det var faktisk den der virkede til min 16mm Mikuni). ØV
Men det er et krirtisk punkt. Jeg lure på om det er fordi den lille fjeder der er bag skruen er for lang og der med stopper luftskruen inden den når i bund :? :?: :? det må jeg lige se på.
Men nu køre den som en svedske :D Jeg skal lige ha testet/finjusteret hoved dysen når den kommer ud at køre igen ( med MC plader ) lige nu er det en dyse 160 der er i.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2146
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Karburator problemer

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej igen.

Godt du fandt fejlen og jeg ville heller ikke have mistænkt denne luftskrue som det første - men måske senere. Men som man siger: "Liden tue kan vælte stort læs"
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Karburator problemer

Indlæg af nielsfup »

Hej Alle
Her er hvad jeg tror jeg har fundet ud af efter mit lille kaburator problem.
Den korte nåleventil tror jeg kun er til den gamle type karburator med messing svømmer
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
llbikez
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: ons 20. maj 2009 23:55
Kontakt:

Re: Karburator problemer

Indlæg af llbikez »

hej niels desværre nej jeg kører med 16mm kabu,med plastsvømmer og den korte skrue så det nok ikke det heller....
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"