Side 2 af 2

Re: honda

: fre 22. feb 2013 17:15
af strynboen
det er nok kondens damp..hvis den har været startet mange gange..uden at blive rigtig varm...så ophobes der en masse bensin og vanddamp i olien..det fordamper og ryger ved koldstart...når du har skiftet olie,,og kørt første lange tur..er det væk

her er et klip fra jeg lige havde fået min..der var 2 knækkede stempelringe..og slidt knastkæde..så den raslede lidt..men resten af maskinen var god stand..så det var bare at ordne motoren om vinteren...så var den køreklar..

" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: honda

: lør 23. feb 2013 11:30
af Glaede
Det er det garanteret nok :)

Har lige fået en MC donkraft, clips ons og nye gaskabler hjem (kom hjem fra Japan på 2 dage?!). Så nu går jeg i gang med at skille dyret ad og få den sendt til pulverlak forhåbentlig indenfor de næste par uger.

Re: honda

: lør 23. feb 2013 11:56
af strynboen
lige et godt råd..her sidst på vinteren...del dit procjekt op i ting som skal laves ,,,,og ting du gerne vil have forbedret...eks hjul. udstødninger. osv.gem dem til næste vinter..elsystem..det kan være farligt(tidsrøvende) at rive alt af..og tro man kan hækle et kostum lednings net sammen på en weekend...DET kan man ikke..

det er alså sikrest at beholde det gamle system eks,, er styrkontakter meget komplekst at genskabe..
det er bedst at lappe det gamle og køre første seson som standart...der kommer masser af andre udfordringer første seson...helt andre ting,,som man ikke har drømt om..bare at skifte forlygte og få en masse ledninger stoppet derind er problematisk

kaburatore baghjuls tromle bremse..elsystem forbremse. stator i ladesystem og brændte ledninger.er noget af det vigtigeste..inden foråret kommer

Re: honda

: lør 23. feb 2013 15:44
af Thomas A
Hvor skal ånde slange føres hen. Den gik i det gamle luftfilter. Men er det original.

Re: honda

: søn 24. feb 2013 15:10
af strynboen
ja den føres ned i bunden af luftfilter kassen..når motoren køre,,vil vaccummet i luftfilteret suge dampene ud af motoren..
men på min kommer der ingen damp/olie ud..så har bare slangen stukket ned bag motoren...men en slidt motor vil spøtte sort skidt ud..så der er det nok en fordel at have slangen på..
det oprindelige system samler olie spild op i bunden af filter kassen..så det kunne tappes af i en studs i bunden...men det har aldrig virket ordenligt..der er en rist og insats i bunden af filteret som skulle opfange og kondensere oliedampene...men dampene gik i stedet op i papir filteret og stoppede dem..