Re: Der er Benzin..og så er der Benzin.
: man 30. apr 2012 23:03
Dysebestykningen er mindre kritisk for en meget mild maskine ift en der snurrer med høj effekt ved voldsomme omdrejningstal.
En rigtig hidsig totakter bør reelt dyses ind efter temperatur, luftfugtighed, højde og brændstoftype, da den ellers yder lavt eller ganske enkelt går i stykker. Men 10% sprit i benzinen på en relativt mild maskine (selv 6-7hk@50cc) er relativt ukritisk ift en smule sprit og 0,2% olie for meget/lidt.
Rent sprit til forbrændingsmotorer kræver et andet blandingsforhold end benzin, og derfor skal dysestørrelsen øges ved en tilstrækkeligt forhøjet mængde sprit i benzinen.
Hvis det hjælper at tilføre yderligere sprit til blandingen, kan jeg ikke lade være at overveje, om I er for længe om at tømme tanken, siden den kan nå at suge vand nok!!! Mehehehe!
En rigtig hidsig totakter bør reelt dyses ind efter temperatur, luftfugtighed, højde og brændstoftype, da den ellers yder lavt eller ganske enkelt går i stykker. Men 10% sprit i benzinen på en relativt mild maskine (selv 6-7hk@50cc) er relativt ukritisk ift en smule sprit og 0,2% olie for meget/lidt.
Rent sprit til forbrændingsmotorer kræver et andet blandingsforhold end benzin, og derfor skal dysestørrelsen øges ved en tilstrækkeligt forhøjet mængde sprit i benzinen.
Hvis det hjælper at tilføre yderligere sprit til blandingen, kan jeg ikke lade være at overveje, om I er for længe om at tømme tanken, siden den kan nå at suge vand nok!!! Mehehehe!