Side 65 af 110

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: man 19. sep 2016 08:40
af Twinsport
Hej
12V skrev:Nydeligt arbejde! Er der mere skub i en PW cylinder? Min makker har en PW 50 til hans søn, den trækker faktisk pænt godt selv med mine 90 kg på :)
Jeg håber der er mere skub i den med PW50 cylinder. Det er snart 30 år siden jeg har kørt på en PW, men jeg husker at den trækker ok. Har den ikke ca. 3 heste. Jeg håber at den kan få sådan en Sting op på 50-60 km/t. Jeg har samtidig taget gearingen fra PW'en da Sting'en er noget lavt gearet originalt. Vi får se!
Poul-Erik A. skrev:Ja nydeligt arbejde, men er der ikke en kendt svaghed i et halvmåne-tandhjul, der er påsvejst kickstarter-akslen, eller husker jeg forkert ?
Jeg ved det faktisk ikke. Jeg har nu skilt otte motorer og jeg har indtil videre ikke set skader på halvmåne-konstruktionen. Derimod er det vist ikke noget særsyn at kickstarteren knækker af..

I virkeligheden synes jeg at sådan en Sting-motor er fornuftigt konstrueret. Den er uhyre sund og jeg vil tro at de fleste mennesker vil have svært ved at slide den op, hvis de ellers husker olien og dyser den en anelse op.

/Steen

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: man 19. sep 2016 19:30
af knallert
en af knægtene har en sting som knaser i bagtøjet..det ligner fedt,,den er smurt med..men hvad plejer at gå..spids kron hjul..eller lejerne

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: man 19. sep 2016 20:52
af claus olieklud
hejsa... jeg har heller ikke oplevet indvendige problemer med sådan en sting, og jeg har haft nogle stykker af dem... har engang købt en hvor det udvendige stykke med strålerne var halvt knækket af kickstarterakslen, jeg mener det sker hvis selve kickstarteren ikke er spændt ordenligt sammen med akslen, således kickstaterpedalen kun har kontakt med den yderste del af strålerne på akslen... kickstarterakslen er nemlig drejet ret tynd der hvor bolten som spænder kickstarterpedalen fast på akslen, når så man har stampet 1000 gange på sin løse kickstarterpedal bider strålerne ikke fast inderligt på akslen, og kraften går alene via den yderlige del af strålerne igennem det neddrejede stykke som tilsidst giver efter - derfor knækker den yderste cm af kickstarterakslen... det er i hvert fald min teori.

lars: jeg syntes tit støttelejet i højre side af baggaflen er smadret på sådan en Yamaha sting, det har et hårdt liv med kun den smørring der er indkapslet i selve det hellukket leje... det er nemt at skifte, det sidder i en holder skruet fast med 2 bolte på baggaflen... i den anden side med kadan akslen er hele den bagerste del smurt af fedt, det holder ret længe så længe det er smurt... hjullejet i kadansiden er også nemt at skifte, du skal bare pille baghjulet af så du kommer ind til bremsebakkerne - denne vej kan du så lige trække lejet ud over bagakslen, bare bræk tætningsringen ud af det gamle leje så du kan få fat med en spidstang eller en lille skruetrækker... jeg plejer at fylde 100 % op med fedt, for at gøre det må man havde dækslet af på den anden side, du ved det der sidder med 3 skruer, ellers kan du ikke proppe det nye leje i pga overtryk.

hilsen olieklud

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: tors 22. sep 2016 20:59
af knallert
super..jeg tjekker det her i weekenden

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: tirs 27. sep 2016 19:27
af knallert
så køre sandblæseren..vi har bygget en kontainer om til kabine..og bruger en tyngde fødet sandblæser...den er lidt bedre end dem som suger blandingen op. og mixer i håndtaget har haft problemer med at de ikke kan suge sandet op

..jeg har dog monteret en ekstra vandudskiller efter filmen er taget...bruger2 -2 hk tandem kompressore..og de giver mere vand i luften end en stor..som køler luften bedre


Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: tirs 27. sep 2016 20:11
af claus olieklud
hejsa... du er sku opfindsom lars - det ser ud til der er fuldstændig kontrol over den sandblæsning der... jeg går ud fra man må holde pause 50 % af tiden og vente på genopbygning af tryk, 2-3 hk kompressor er ikke ret meget til sandblæsning.

jeg har en V2 kompressor med 7 hk Honda motor, den giver 600 ltr min og optil 11 bar - da kan man holde håndtaget inde konstant til beholderen er tom... det går fint med at suge det op af beholderen der sidder monteret på sandblæserpistolen, tror beholderen rummer en liter, det holder til et par minutter.

jeg har dog problemer med det fryser i sandblæsningspistolen, ikke når det er sommer, men allerede ved 15 grader kan det ske, er det kun 5 grader fryser den til inden jeg har brugt bare en liter sand - er det bare noget småt der skal blæses varmer jeg sandblæsningspistolen op med indhold, så kan jeg lige blæse et minut selv i frostvejr.

hilsen olieklud

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: tirs 27. sep 2016 20:51
af knallert
hej vi holder ikke pauser..kun når der skal fyldes sand over i tryk beholderen..disse lukkede systemer bruger meget mindre luft (det er som malepistoler ,,uden luft..her er der dog en blanding af sand og luft,,,men meget mindre luft end suge op modellen..men jeg har jo min store 2 cyll kompressor...som kommer på..når jeg flytter hele systemet ud i have skuret..som er opgraderet til oplagering og sandblæse hus...der trækker jeg så en slange fra bil garagen som den store kompressor bor i..jeg vil ikke have støv i bil garagen og rundbue hallen..og kabinen fylder også en del..
måske du kan montere en brandslukker beholder som ekstra vand fang/udskiller..tror det er fugt der fryser..kan du bare tage lidt fugt ud..går det nok...ellers skal du tage en sprit indsprøjtning som lastbiler har...en sprit injektor..der skal bare et par dråber til for at forstøve og forhindre vandet fryser

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: tirs 27. sep 2016 20:57
af knallert
har boret 2 huller i brandslukkeren..og vendt den på hoved..og loddet en hane i messing gevindstudsen.(før var ventilen).så jeg tapper vand ud der..luften kommer ind næsten, i bunden..og skal stige op til udgangen ..som sidder øverst..håber at det lille trykfald vik kondensere vandet..og stigningen vil nok også bundfælde lidt...
har fået monteret biltema pressen på min gamle boremaskine stander..skal have drejet en del forskelige dorne..så den kan presse små og store enmer..har en 50 mm aksel som er fin til det..

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: lør 22. okt 2016 19:43
af Twinsport
Hold da helt op! Sikke en foretagsomhed!

Det ser sgu godt ud - det må jeg sige! Kan man bestille hos dig? Jeg kan se at dit tempo er noget højere end mit :mrgreen:

/Steen

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: lør 22. okt 2016 19:47
af Twinsport
Nå, men jeg har dog også fået lavet lidt. Jeg ryddede lige værksted og garage og ordnede gulvene. Hold da kæft et arbejde!

Det tog såmænd ikke så lang tid at male, men at rydde værkstedet.... Jeg gør det aldrig igen!

Resultatet blev såmænd fint nok:

Værksted:

Billede

Garage:

Billede

Jeg havde fået 40 liter epoxy forærende, og noget skal det jo bruges til :D

/Steen

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: lør 22. okt 2016 19:49
af Twinsport
Nå ja!

Jeg er kommet lidt videre med Sting'en:

Billede

Det begynder da at tage form..

/Steen

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: lør 22. okt 2016 22:20
af j.i.m
Er i gang med at lave en ny original tunnel bagskærm om til en 77-78 bagskærm, fik konstateret at når tunnellen er taget af er der "kun" to huller der skal lukkes og tre der skal bores så er den klar til krom :D

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: lør 22. okt 2016 23:38
af 12V
Steen, hvor meget forarbejde skal der til epoxy? Komplet slibning af betonen? Hvad med gamle olie pletter?
Ser vildt flot ud!

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: søn 23. okt 2016 19:21
af juhl-drengen
12V skrev:Steen, hvor meget forarbejde skal der til epoxy? Komplet slibning af betonen? Hvad med gamle olie pletter?
Ser vildt flot ud!
De gange jeg har lavet det har en fejning og gulv vask med lidt grund rens været nok...

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: man 24. okt 2016 08:15
af Twinsport
12V skrev:Steen, hvor meget forarbejde skal der til epoxy? Komplet slibning af betonen? Hvad med gamle olie pletter?
Ser vildt flot ud!
I mit tilfælde var de gamle gulve som skulle males, så det var ikke nødvendigt at slibe gulvene, da der ikke var rester af slør efter støbningen. Jeg havde heller ikke organisk snavs på gulvene, men derimod en del oliepletter. Derfor støvsugede jeg først grundigt, rensede med store mængder rensebenzin (som binder olien), hvorefter jeg støvsugede igen.

Epoxyen hældte jeg på gulvet og fordelte med en gammel gummiskraber. Hurtigt og effektivt!

/Steen

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: man 24. okt 2016 08:24
af 12V
Tak for svaret. Det skal overvejes.

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: man 31. okt 2016 20:26
af knallert
har bixet en Thrige motor,på en kølvands pumpe fra en gammel bådmotor..den fik lige plandrejet bagpladen så den kan suge godt igen...skal have drejet en alu mellemflange..til at svejse på motoren,,,da den ikke er en flange motor. men en fod motor.så der er kun drejet et lille 30mm bryst..som messing stykket lige hænget på..
men det holdt da til en live test....
har drejet og fræst en klokobling som drev..den styre også pumpe akslen..så kan ikke bruge en gummi kobling..der er en 12/14 mm pasning på akslerne..og en split/tap som medbringer


Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: man 31. okt 2016 23:01
af 12V
Jeg fik endelig lært at spænde hjul op, min makkers MS projekt blev forsøgskanin.
Billede

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: tirs 1. nov 2016 11:48
af knallert
ja hjul er svært..men når man først forstår grundprincippet..gør øvelse det sidste..

..jeg har dog stadig nogle hjerne kortslutninger når jeg eger op..så er det bedst at stoppe..og drikke en kande kaffe..og tage en middags lur...før man går på den igen..man skal være i godt humør..og have overskud..før man går i gang med eger hjul..
har dog samlet ca 10 hjul nu..puch er sjove da hjulene et total ens i navet,det er bare bremseplader,,lejer og rør aksler..som skifter..og årgange..de bliver lidt stærkere/kraftigere aksler de sidste årgange..bedre bremser
fin hjul stand du har

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

: tirs 1. nov 2016 12:05
af CrazyCatman
Hvis du keder dig, Carsten, så har jeg fire styks ukrainske hjul der godt kunne blive øvet på (de kan i alt fald ikke blive skævere end fra fabrikken - og så + de 50 år der har siddet på)