Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af juhl-drengen »

Desværre ikke, hver eneste linje, kurve og runding skal programmes manuelt i cimco Edit, i det her tilfælde skulle der 120 separate linjer med koordinater til tager lidt tid men når først programmet er lavet og det kører som det skal tager det heller ingen tid at lave de næste 100 styk
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1591
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

er....var ... ved at bygge min "nye" drejebænk op..den er købt i samlesæt.1949 Vesuv fra odense
.men en ny discos colaps presser på...så er gået på sygemelding..til jeg kan blive røngten..og siden scannet.
.(.alt snak om at hvis jeg fik en ny "kolaps" ville de hurtigt scanne og operere er glemt.).og nu jeg er på eviheds ventelisten.alternativt kan jeg købe scanningen for 20,000 kr..men jeg er fattig(betalte selv sidste gang)..så må se tiden an..
Vedhæftede filer
DSCF2025.JPG
DSCF2025.JPG (485.07 KiB) Vist 12136 gange
strynboen på test profil
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af claus olieklud »

hej lars... det er noget tungt arbejde du roder med - sådan en drejebænk vejer sikkert 500 kg.

det er noget skidt med din ryg - er der ikke noget med man kan lave et stift led i ryggen, og derved reparere det skadede område ?

hilsen olieklud
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1591
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

jo netop..det var derfor de lovede at hvis jeg fik en til i samme område ville de bygge et led ind..og fjerne det slidte stykke..men nu er alt forfra...
tror jeg skal tjekke om jeg kan finde den læge som skrev anbefalingen,,dengang..hvis han kan finde min journal..der er gået 5 år..bah..
strynboen på test profil
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3479
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af 12V »

Er ved at gøre et sæt stjernefælge klar til min Maxi, mine repro hjul fra T-Hansen har jeg aldrig været 100% tilfreds med.

De var i original hvid lak, meget svær at få af. Sandblæseren kunne intet stille op. Det tog mange timer og omgange med nitromors, fortynder og en højtryksrenser. Men resultatet blev lækker i sort glans 25.

Fandt også et sæt originale bremsebakker fra Leleu, og andre nye stumper er på vej - mere om det senere.
Helt ren, brænder lige tør i ovnen.
Helt ren, brænder lige tør i ovnen.
2016-07-24 14.08.11.jpg (408.63 KiB) Vist 11999 gange
Lakken koger.
Lakken koger.
2016-07-24 06.28.22.jpg (560.21 KiB) Vist 11999 gange
Efter bagning, færdig.
Efter bagning, færdig.
2016-07-24 15.19.09.jpg (396.61 KiB) Vist 11999 gange
Pulver på.
Pulver på.
2016-07-24 14.26.22.jpg (376.24 KiB) Vist 11999 gange
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1591
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

har rodet med kaburatore...de er enkelt vis rimelig enkle..men når man sætter 6 stk på et rack..og forbinder gas choker..cut off valve bvensin tilførsel og acc pumpe..og lidt ekstra..begynder det at komplicere sig en del
Vedhæftede filer
cbx kaburator-250-3.jpg
cbx kaburator-250-3.jpg (71.88 KiB) Vist 11972 gange
DSCF2080.JPG
DSCF2080.JPG (557.46 KiB) Vist 11972 gange
DSCF2065.JPG
DSCF2065.JPG (645.46 KiB) Vist 11972 gange
DSCF2066.JPG
DSCF2066.JPG (591.68 KiB) Vist 11972 gange
DSCF2075.JPG
DSCF2075.JPG (586.74 KiB) Vist 11972 gange
strynboen på test profil
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1591
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

jeg forsøgte med elektro kobber overførsel,i et syrebad..og satte en kobber elektrode i et bad..men kunne gnubbe kobber overfladen af bagefter..
så endte med at male metal delene..det blev også fint nok
strynboen på test profil
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Sønnen kom hjem med vores Hyundai matrix, diesel kl. 4 i nat på ladet af en Falck fejeblad, lade lampe lyste og havde 3 timer forinden på en tur fra Tyskland til Holbæk humpet de sidste km til Holbæk ad en grus vej med klaprende relæer og kænguru kørsel. Falck manden sagde at det nok var generatoren der var stået af
Laderen kom på og 3 timer senere prøvede jeg at starte den, det gik fint men lade lampen lyste stadig.. Motoren har desuden en slem tomgang og lugter fælt fra motorrummet.. Akkumulatoren kom igen ud og sat til langtidsladning.. Den er nu helt opladet.. En anden generator fra en hugger blev fundet.. Pris 800 kr.. Så den skal jeg have skaffet og bilen skal på værksted.. Bilen har kørt 350000km og er fra 2006 men stadig brugbar ( i garagen står min fine Mercedes c200 så den må så overtage midlertidigt hverdags kørslen)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af juhl-drengen »

Yamahafs1haslev skrev:Sønnen kom hjem med vores Hyundai matrix, diesel kl. 4 i nat på ladet af en Falck fejeblad, lade lampe lyste og havde 3 timer forinden på en tur fra Tyskland til Holbæk humpet de sidste km til Holbæk ad en grus vej med klaprende relæer og kænguru kørsel. Falck manden sagde at det nok var generatoren der var stået af
Laderen kom på og 3 timer senere prøvede jeg at starte den, det gik fint men lade lampen lyste stadig.. Motoren har desuden en slem tomgang og lugter fælt fra motorrummet.. Akkumulatoren kom igen ud og sat til langtidsladning.. Den er nu helt opladet.. En anden generator fra en hugger blev fundet.. Pris 800 kr.. Så den skal jeg have skaffet og bilen skal på værksted.. Bilen har kørt 350000km og er fra 2006 men stadig brugbar ( i garagen står min fine Mercedes c200 så den må så overtage midlertidigt hverdags kørslen)
Nu er sådan billigere bil heller ikke lavet til at være noget der holder vanvittig lang tid, at den har holdt indtil videre er godt klaret :(y)

Mon ikke Mercedes'en overtager driften uden brok (dog nok med en tank passer der bliver ekstra glad!)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 842
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Yamahafs1haslev skrev:... Falck manden sagde at det nok var generatoren der var stået af...
Har du kontrolleret friløbsdrevet på generatoren? En kendt svaghed på alle moderne generatorer. Let at skifte og billig tilmed. Det kan selvfølgelig også være kullene eller ensretteren, men der kan reservedelssituationen være mere tvivlsom.

/Steen
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1591
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

nok ikke kul..når lampen lyser er det ikke dem..så er den slukket hele tiden..også med stoppet motor og tænding på..da de er en del af lade- lys kredsen..men måske den har gammeldags separat ladestyring ..så kan biksen skiftes..det kan den også hvis den er intg med kulholdrene..
men er en brugt gammel generator ikke opslidt???..bedre at adskille den defekte og teste den..og renovere med lejer og kulholdere..så ved man hvad man har
strynboen på test profil
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af juhl-drengen »

Lige et eksempel på reparation af en generator fra Hyundais CRDI motorer :)

You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 842
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Hej

Som jeg skrev i "Hvad har du modtaget med posten i dag"-tråden, så fik jeg jo fingrene i en Tiny Tiger.

Sådan så den ud:

Billede

Billede

Billede

Jeg havde sgu' nogle problemer med at svejse tanken. Skaden var mere omfattende end den så ud til, og da tanken viste sig at være støbt i en billig (zink-holdig) legering var den noget vanskelig at svejse. Det gjorde ikke sagen bedre at brudstykkerne knækkede helt af tanken da jeg forsøgte at rette den op, så den var i fire dele, da svejsearbejdet begyndte. Ikke det mest prangende stykke svejsearbejde, men jeg malede svejsestedet med epoxy inden jeg satte bunden i, så nu håber jeg at det er tæt. Foreløbig lader jeg den hærde i en uges tid, inden jeg hælder benzin i.

Jeg kørte i mellemtiden lige resten over med en fugtig klud, så nu ser den sådan her ud:

Billede

Billede

Billede

Billede

Nu kribler det i fingrene for at få den startet! :D

/Steen

/Steen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af claus olieklud »

hej steen...

har du mere af det du bruger til at gøre kluden fugtig ? jeg kunne godt bruge et par liter af det, det lader til at virke godt. hi hi

hilsen olieklud
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1591
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

knofedt....
strynboen på test profil
Hundrik
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: lør 20. aug 2016 13:07
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Hundrik »

Ryddet op efter at have adskilt k50'eren. Sikke et rod man kan lave B-)
Fur.

Suzuki K50D, projekt total renovering.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1591
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af knallert »

jeg har banket lidt på taunussen..der røg mange kg sand jord og rust ud af skærm bundene....tror jeg spuler den for at få det løse af..så må jeg se hvor meget der er tilbage... :sad ....af bilen....

ellers hjalp en vask og rens af kabinen godt..venyl frisker gjorde alle gummi måtter flotte ...men glatte


mangler et sæt forskærme..og et sæt sidespejle( krome metal spejle)
..er der nogen som kender en skrot handler...nye skærme koster 2500 stk...det er ikke slemt men....jeg vil hellere give 1000 for en brugt hvis de findes mere...i god kvalitet..
Vedhæftede filer
skinnende taunus.jpg
skinnende taunus.jpg (399.9 KiB) Vist 11707 gange
strynboen på test profil
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 842
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Hej drenge

Så er der sket lidt igen. Første Sting-motor (den har faktisk nr. 5 i rækken), men den blev lavet først, er nu blevet renoveret.

Helt standard på nær PW50 cylinder og slutgearing, samt krumtap med Jog-plejlstang.

Billede

Billede

Billede

Billede

Bemærk i øvrigt karburatoren som kostede 8 USD (!). Jeg er spændt på om den duer til noget?

Som afslutning på dagen i dag samlede jeg lige to sæt hjul. De venstre er med nye eger, samt frisk krom på ringene, mens de højre blot har været adskilt og renset, da de skal sidde på en patina-sting :D

Billede

/Steen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3479
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af 12V »

Nydeligt arbejde! Er der mere skub i en PW cylinder? Min makker har en PW 50 til hans søn, den trækker faktisk pænt godt selv med mine 90 kg på :)
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2146
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Poul-Erik A. »

Ja nydeligt arbejde, men er der ikke en kendt svaghed i et halvmåne-tandhjul, der er påsvejst kickstarter-akslen, eller husker jeg forkert ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"