Side 6 af 10

Re: Projekt Drejeventil 72K1

: man 1. feb 2010 15:08
af Carsten V
Flot renovering, det er jo som nyt, jeg har også en der trænger af de gamle der.

De ser jo ud til at være rimelig til at finde ud af.

Re: Projekt Drejeventil 72K1

: man 1. feb 2010 16:35
af nielsfup
Uha Henrik.
Det bliver jo som nyt. God at se det ikke kun er mig der kan nørde med mekanikken.
Du går og hygger dig. Det kan vi li :D

Re: Projekt Drejeventil 72K1

: man 1. feb 2010 17:39
af Jensmc
Hvad har du gjort ved tandhjulet?
Uden at have den store erfaring i rensning/glasblæsning af tandhjul, undrer det mig ikke, hvis det begynder at hyle lidt vel meget.
Men vi får se/høre. Forhåbentlig bliver min bekymring gjort til skamme.
PS. Husk, at bøsningen skal have et oliespor, der er tættere end på de nyere. I praksis betyder det intet. Det er nok bare en ændring af bøsningen på de nyere. Desuden skal den osse have alu-fjederholder og låseblik i koblingen.
Flot og detaljeret restaureringsarbejde! :D
RESPEKT

Re: Projekt Drejeventil 72K1

: man 1. feb 2010 18:04
af Henrik N
Hej Jens

delene er kun renset med en blød roterende stålbørste, og ang bøsningen har jeg kun en helt ny, ny model
og ja det kan nemt komme til at hyle jeg er også selv helt spændt

Re: Projekt Drejeventil 72K1

: man 1. feb 2010 18:22
af nielsfup
Nu er det ikke let at se på billeder.
men jeg syntes nu det hjul ser OK ud. Vi må en om det hyler. Jeg tror det ikke.

Re: Projekt Drejeventil 72K1

: man 1. feb 2010 18:34
af Jensmc
Henrik N skrev:Hej Jens

delene er kun renset med en blød roterende stålbørste, og ang bøsningen har jeg kun en helt ny, ny model
og ja det kan nemt komme til at hyle jeg er også selv helt spændt
Det beroliger mig, at det kun er pudset og ikke glasblæst.

Re: Projekt Drejeventil 72K1

: man 1. feb 2010 19:05
af nielsfup
Ja det havde jeg slet ikke tænkt på Jens.
Sand blæsning af tandhjul er forbudt.... :wink: .

Re: Projekt Drejeventil 72K1

: søn 7. feb 2010 16:23
af Henrik N
Jensmc skrev:Hvad har du gjort ved tandhjulet?
Uden at have den store erfaring i rensning/glasblæsning af tandhjul, undrer det mig ikke, hvis det begynder at hyle lidt vel meget.
Men vi får se/høre. Forhåbentlig bliver min bekymring gjort til skamme.
PS. Husk, at bøsningen skal have et oliespor, der er tættere end på de nyere. I praksis betyder det intet. Det er nok bare en ændring af bøsningen på de nyere. Desuden skal den osse have alu-fjederholder og låseblik i koblingen.
Flot og detaljeret restaureringsarbejde! :D
RESPEKT
Hej Jens

er det disse fjedre du mener og hvad for et af sætne vil du mene er rigtige, alle er velkommen til at komme med meninger
så vi alle kan lære :D

Re: Projekt Drejeventil 72K1

: søn 7. feb 2010 16:31
af Henrik N
ja i går ville jeg så samle motor det hele var klar, :D men så skete det som ikke måtte ske billedet fortæller det hele :twisted: og der skal lige siges at jeg havde fået blokken svejset og at den var meget medtaget alle steder
af alle de blokke med nummer var det lige den der skulle gå i stykker pis pis :twisted:
nu hænger FS1 blokke af denne model ikke på træerne så jeg tror jeg går i vinter hi og glemmer alt om det lige foreløbig

Re: Projekt Drejeventil 72K1

: søn 7. feb 2010 16:45
af Kim B S
Hej Henrik N.
:( Jeg føler med dig. :( Det er da rigtig godt og grundig TRALS! :!: :( Jeg håber da at du finder en god løsning, eller at der er en som har en god ide. :wink:
Hilsen Kim.

Re: Projekt Drejeventil 72K1

: søn 7. feb 2010 16:48
af Frandsen
øv møg ærgeligt det lige skulle ske så tæt på målet og det hele ellers ser så perfekt ud
op med humøret du finder nok en løsning som altid

Re: Projekt Drejeventil 72K1

: søn 7. feb 2010 16:51
af nielsfup
Nej Nej Nej...... :evil: :evil: :evil:
Enten skal man prøve at svejse igen. Eller så skal der krympes / limes en drejet bøsning i.
Nej hvor det Lor* :( Det bliver ikke let.

Øv Øv

Re: Projekt Drejeventil 72K1

: søn 7. feb 2010 19:13
af Reedvalve
Hej Henrik

Arghhhhhhh. Det er træls det der. Mon ikke det skal gennemsvejses (tig). Op med humøret! Det skal nok kunne lave igen.

Iøvrigt er det de "grønne" fjedere som er orginale.

Kenneth

Re: Projekt Drejeventil 72K1

: søn 7. feb 2010 19:24
af steensgaard
hmm ved ikke om det er helt ved siden af det jeg siger nu men, jeg havde en blok hvor olie aftapnings "dutten" var flækket. mig og min far bror gav den noget 2 komponent epoxy lim og det holder sku! men ved selvfølgeligt ikke om det er godt nok til det du bøvler med der! nævner dett bare for at måske komme med en go idé har ingen anelse om det lyder smart eller tumpedumt? :P

Re: Projekt Drejeventil 72K1

: man 8. feb 2010 01:43
af Jensmc
Henrik N skrev:
Jensmc skrev:Hvad har du gjort ved tandhjulet?
Uden at have den store erfaring i rensning/glasblæsning af tandhjul, undrer det mig ikke, hvis det begynder at hyle lidt vel meget.
Men vi får se/høre. Forhåbentlig bliver min bekymring gjort til skamme.
PS. Husk, at bøsningen skal have et oliespor, der er tættere end på de nyere. I praksis betyder det intet. Det er nok bare en ændring af bøsningen på de nyere. Desuden skal den osse have alu-fjederholder og låseblik i koblingen.
Flot og detaljeret restaureringsarbejde! :D
RESPEKT
Hej Jens

er det disse fjedre du mener og hvad for et af sætne vil du mene er rigtige, alle er velkommen til at komme med meninger
så vi alle kan lære :D
Jeg kunne godt have udtrykt mig tydeligere. Alu-fjederholderen eller holderne er dem til kickstarterfjederen. :wink:
Hvad specielt er der ved krumtaphuset ud over der nok staar FS1-xxxxxx?

Re: Projekt Drejeventil 72K1

: man 8. feb 2010 09:28
af Henrik N
ok jens den er forstået med fjedren , og mig bekendt er blokkene ens,det er kun nummeret, :?: og

Re: Projekt Drejeventil 72K1

: man 8. feb 2010 10:03
af Yamaha FS1 50SS
Hej Henrik

ærgeligt med det motor skjold,,,, kunne man ikke istedet for at svejse den leje holder på igen,,, skære motornr ud og evt flytte det over på en anden motor side,,, evt fra en 2 gearet eller en anden motorblok side som evt "bare" ligger i overskud og venter,,, har da set at nogen herinde er kanon gode til at tig svejse i alu,,,, hvis man gerne vil beholde det FS1 nr i blokken,,,bare et foreslag,,, eller slibe nr af en anden blok og så hugge det FS1 nr i den istedet for ,,, :?: :?: ellers super renovering du har gang :D ,,,,

Re: Projekt Drejeventil 72K1

: man 8. feb 2010 13:35
af Henrik N
jesper j skrev:jeg troer altså godt den kan redes henrik jeg vil ihverte fald prøve at bygge det op igen det er jo kun pakdåsen det skal holde :!: jeg giver det en chance til :wink:
ja lad os prøve den er på vej jesper :D

Re: Projekt Drejeventil 72K1

: man 8. feb 2010 15:45
af strynboen
jeg kunne evt dreje et hus som går ind i hullet og styre/støtter..så skal jespers svejsning bare holde huset på plads

Re: Projekt Drejeventil 72K1

: man 8. feb 2010 17:28
af the eagle
mojn mester jeg har lige ringet til en med en ny blok til dig :D jeg får svar i aften om den er til salg :mrgreen: :mrgreen: