Så skete det som ikke skulle ske..

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Så skete det som ikke skulle ske..

Indlæg af Kim B S »

Nikolaj Y skrev:Altså indsugningen er 9mm og kører derfor lidt hurtigere.. men det er ikke den helt store forskel nok lidt mere optræk :D og den 4-takter taktisk i 1. og 2. gear :(y)

Og så har jeg skrevet med Benny, og han er ret sikker på at det er fordi jeg kører med forkert olie... det jeg bruger, og altid har brugt, er nemlig kvalitets-olie til motorsave og andre køretøjer (købt hos den lokale smed). De den smører/køler ved meget højere omdrejninger end en næsten std. yamaha kører med :roll: Det skal lige siges at jeg har kørt omkring 1400 km på min maxi med det, men den har også kørt med en alt for stor dyse, så det kan også have noget med det at gøre :whew men det kan jo være at der er en blanding mellem forkert olie og skidt i dysen :)

Så nu vil jeg få renoveret motoren med ny krumtap og lejer.. da de alligevel var lidt slidte og så få fat i noget ordenligt olie :(y)

TAK FOR HJÆLPEN DERUDE :!: :!: :!: :(y)
Hej Nikolaj Y.
Så vidt jeg kan se, så ligner dit problem det jeg havde, før min motor blev renoveret. Derfor tror jeg også, at dit problem vil forsvinde, når du får motoren renoveret. Jeg har ikke haft nogen som helst tegn på sættere, siden min motor blev renoveret. Jeg har så siden renoveringen, kørt med den olie fra Elf, som Benny sælger og anbefaler. Jeg skal ikke kunne sige hvad der er bedst, men min FS1 køre i hvert fald stadigvæk rigtig godt efter de første ca. 400 km. Så du må have rigtig god arbejdslyst, med renoveringen af din motor.
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Så skete det som ikke skulle ske..

Indlæg af Per »

Jeg kører altid med 3% olie i benzinen. Jeg er gået over til Bennys kvalitetsolie :(y)

Mvh Per.
Mvh Per.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Så skete det som ikke skulle ske..

Indlæg af Nikolaj Y »

Ja, nu må vi se :(y) jeg har købt en original cylinder som er ny-opboret med nyt stempel af nielsfup. Så det er bare at komme i gang :wink:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"