Hej Nikolaj Y.Nikolaj Y skrev:Altså indsugningen er 9mm og kører derfor lidt hurtigere.. men det er ikke den helt store forskel nok lidt mere optræk og den 4-takter taktisk i 1. og 2. gear
Og så har jeg skrevet med Benny, og han er ret sikker på at det er fordi jeg kører med forkert olie... det jeg bruger, og altid har brugt, er nemlig kvalitets-olie til motorsave og andre køretøjer (købt hos den lokale smed). De den smører/køler ved meget højere omdrejninger end en næsten std. yamaha kører med Det skal lige siges at jeg har kørt omkring 1400 km på min maxi med det, men den har også kørt med en alt for stor dyse, så det kan også have noget med det at gøre men det kan jo være at der er en blanding mellem forkert olie og skidt i dysen
Så nu vil jeg få renoveret motoren med ny krumtap og lejer.. da de alligevel var lidt slidte og så få fat i noget ordenligt olie
TAK FOR HJÆLPEN DERUDE
Så vidt jeg kan se, så ligner dit problem det jeg havde, før min motor blev renoveret. Derfor tror jeg også, at dit problem vil forsvinde, når du får motoren renoveret. Jeg har ikke haft nogen som helst tegn på sættere, siden min motor blev renoveret. Jeg har så siden renoveringen, kørt med den olie fra Elf, som Benny sælger og anbefaler. Jeg skal ikke kunne sige hvad der er bedst, men min FS1 køre i hvert fald stadigvæk rigtig godt efter de første ca. 400 km. Så du må have rigtig god arbejdslyst, med renoveringen af din motor.
Hilsen Kim.