Kickstarter
Kickstarter
Pillede koblingsskjoldet af knallert for at komme ind og skifte fjeder på kickstarteren, men jeg kan ikke få den fri af skjoldet - det er som om kickstarter armen sidder fast i hullet gennem skjoldet - Så inden jeg tager en hammer og giver den en lektion i at give slip, kunne det jo være at een eller anden havde prøvet det samme og også havde en løsning. tak
//Jeppex
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Re: Kickstarter
Kan du ikke få kickstarteren af selveakslen? Så tror jeg kan et lille trick måske? Hvis det er der problemet er.
Mvh. Christian
Re: Kickstarter
Jo den er af - jeg kan ikke få kickstarter "enheden" ud af skjoldet. Den sidder fast i kickpinden gennem skjoldet
//Jeppex
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Re: Kickstarter
Så er jeg ikke til meget hjælp.jeppex skrev:Jo den er af - jeg kan ikke få kickstarter "enheden" ud af skjoldet. Den sidder fast i kickpinden gennem skjoldet
Jeg havde nok taget fiberhammer eller en anden hammer og banke forsigtig på den
Mvh. Christian
Re: Kickstarter
Hvis kickstarter armen har siddet løst på akslen, så er det ikke unormalt der er blevet en lille krave/grater på akslen lige indenfor strålerne og så vil den ikke igennem skjoldet.
Hvis du brækker simmeringen ud så kan du se hvad der er galt, og rette akslen til med en lille fil.
Hvis du brækker simmeringen ud så kan du se hvad der er galt, og rette akslen til med en lille fil.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Kickstarter
Simringen er ude, jeg troede at der måske sad en lille skrue eller lign... men det hele virker som det skal være - Krave..., ja noget har helt sikkert ændret formKai skrev:Hvis du brækker simmeringen ud så kan du se hvad der er galt, og rette akslen til med en lille fil.
//Jeppex
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Re: Kickstarter
Ohh yes you areKrelleh skrev:Så er jeg ikke til meget hjælp.
//Jeppex
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Re: Kickstarter
jeppex skrev:Ohh yes you areKrelleh skrev:Så er jeg ikke til meget hjælp.
Mvh. Christian
Re: Kickstarter
giv det en gang wd-40 og lad det ligge og sive ind og så slå med en plastikhammer.
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Kickstarter
Det prøver jeg
//Jeppex
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Re: Kickstarter
Jeg kan lige trække den ca 1 cm ud og så sidder den bare fast - men jeg tror altså også at det blot kræver lidt kontroleret magt...
//Jeppex
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Re: Kickstarter
Tror at jeg ville tage min vinkelsliber, skære strålerne af akslen og så må den have med hammeren for resten af pengene. Skulle skjoldet gå til, er de heldigvis ikke så dyre...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Kickstarter
Den sad fast lige inde strålerne, men jeg har fået den ud - med brug af min gummihammer og lette slag - Så kom den ud. Med min fil kunne jeg så file de små "hak" der var i aksen væk (ca ½-1 strøg med filen pr hak) - Så nu går den ud og ind med et let tryk. Det er jo godt nok, men det er jo som det skal være; når et problem er løst kommer der et nyt spørgsmål:Dewil skrev:Tror at jeg ville tage min vinkelsliber, skære strålerne af akslen og så må den have med hammeren for resten af pengene.
Skal man spænde/trække fjederen den ½ omgang ned for at få fat eller har jeg sat det forkert sammen?
Jeg har friktionsfjederen sat i udskæringen (i top) og kickstarter stopperen sidder oppe kl 11 - Man skal trække meget hårdt i fjederen for at få den på plads som den sidder der...?
//Jeppex
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Re: Kickstarter
Det ser rigtigt ud. du skal ha fjederen trukket ned så den sidder fast på den pind der sidder ca kl 4 på dit billede! Pas på knoerne.....
Ved ikke hvor smart det er med at file de hak væk som du nævner, da det er lige der simmeringen slutter tæt om akslen. Skift simmeringen og kryds fingre for at det holder tæt med olie. Ellers må der en ny aksel til!
Ved ikke hvor smart det er med at file de hak væk som du nævner, da det er lige der simmeringen slutter tæt om akslen. Skift simmeringen og kryds fingre for at det holder tæt med olie. Ellers må der en ny aksel til!
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
Re: Kickstarter
Det er også mig der er lidt galt på sproget - Ikke "hak", men nærmere "grater" der kunne files af, så pinden er ikke som sådan blevet tyndere - Tror det går - Jeg vil med vold og magt tvinge den fjeder ned på plads, håber bare den ikke knækker når man træder på kickerenhybber skrev:Ved ikke hvor smart det er med at file de hak væk som du nævner, da det er lige der simmeringen slutter tæt om akslen
//Jeppex
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine