Mærkelig kobling fs1 dx

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Stefan chr
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: søn 16. okt 2011 20:53
Kontakt:

Mærkelig kobling fs1 dx

Indlæg af Stefan chr »

Har ligget og rodet med min kobling i nogle dage efterhånden, og har købt ny snegl gennem Benny. Problemet er, når jeg tager koblingen mens jeg holder i gear, kan jeg stadig mærke at den trækker en smule i motoren, har prøvet at dreje den lille gevindstang der skubber kuglen længere ind, uden held, og når jeg accelererer så fedter den lige så snart den skal til at arbejde. Er det nye koblingsplader der er løsningen her, eller er jeg bare idiot til at stille sådan noget.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Mærkelig kobling fs1 dx

Indlæg af FS1originalen »

Hej Stefan og velkommen på forum!!!

Min første tanke er om du har vendt gummipakningen omkring sneglen rigtigt. Den skal vende sådan at den kan gå IND i hullet i skjoldet. Hvis den vender forkert så kommer sneglen ikke langt nå ind i "gevindet" i skjoldet med dårligere funktion og kortere vandring til følge!!!
Her vender pakningen RIGTIGT:
rigtigt.jpg
Og her vender den FORKERT
Forkert.jpg
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Stefan chr
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: søn 16. okt 2011 20:53
Kontakt:

Re: Mærkelig kobling fs1 dx

Indlæg af Stefan chr »

Tror faktisk jeg har vendt pakningen forkert, det tjekker jeg lige senere, så kommer jeg med en Update. Kan det så også være skyld i at den fedter så snart den begynder at sejtrække.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Mærkelig kobling fs1 dx

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Stefan

Velkommen til,,,

Ja det kan godt give lidt fedteri i koblingen at pakningen der vender forkert,,,, så kan den måske ikke trække sig helt tilbage sneglen,,,, det kan også være slidte koblings plader eller slid hakker i koblings skålen fra de takker som er på pladerne,,, de kan files væk med en meget fin kornet flad fil,,, i under forumet guider til renovering skulle der være en tråd om koblings renovering og justeringer,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Mærkelig kobling fs1 dx

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

denne her,,, viewtopic.php?f=23&t=4428" onclick="window.open(this.href);return false;
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Stefan chr
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: søn 16. okt 2011 20:53
Kontakt:

Re: Mærkelig kobling fs1 dx

Indlæg af Stefan chr »

Har nu vendt gummiringen, og koblingen føles bedre i håndtaget, men problemerne er der stadig, den fedter lige så snart den skal arbejde, og trækker stadig en anelse når håndtaget er trukket. Er det så nye koblingsplader vi er ude i.?? Men mange tak for hjælpen indtil videre, dette er et uundværligt forum for sådan en som mig. Hehe
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Mærkelig kobling fs1 dx

Indlæg af Dewil »

Jeg tror roligt du kan skille det ad og se hvilke dele der mangler eller sandsynligvis er slidt op, man skal være dygtigere end en jysk autoophugger for at kunne stille diagnosen uden at have set delene... :dust
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Stefan chr
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: søn 16. okt 2011 20:53
Kontakt:

Re: Mærkelig kobling fs1 dx

Indlæg af Stefan chr »

Okay, har bare aldrig været inde og rode i motoren på sådan en kværn, så må indrømme jeg er en anelse nervøs for det, og ved ikke med sikkerhed hva jeg skal kigge efter.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Mærkelig kobling fs1 dx

Indlæg af Dewil »

Billeder er en fantastisk ting.... så skal der helt sikkert komme råd om hvad der bør blive og hvad der skal væk...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
lks
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: søn 31. jan 2010 01:32
Kontakt:

Re: Mærkelig kobling fs1 dx

Indlæg af lks »

Hvilken olie har du på motoren ?
Dit problem kan jo godt være en kombination af flere ting på en gang.
Stefan chr
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: søn 16. okt 2011 20:53
Kontakt:

Re: Mærkelig kobling fs1 dx

Indlæg af Stefan chr »

Ved det faktisk ikke, hentede knallerten i sidste weekend, så har ingen anelse, men synes det virker noget tyndt, men det er fint gennemsigtig.
Stefan chr
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: søn 16. okt 2011 20:53
Kontakt:

Re: Mærkelig kobling fs1 dx

Indlæg af Stefan chr »

Så fik jeg endelig tid til at pille ved kværnen, åbnede koblings siden, og så straks fejlen, den ene plade var knækket så den hang og dinglede, der er kommet nye plader i og frisk olie, og efter en smule justering fungerer det hele bare perfekt. Dejligt.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"