noget kommer i klemme

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
jamiefle
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 29. aug 2011 15:06
Kontakt:

noget kommer i klemme

Indlæg af jamiefle »

hej!

jeg er lige blevet færdig med at renovere min drejeventils motor, og når jeg prøver at samle den så er det noget som kommer i klemme i gearsystemet, ca når der er 1 cm mellem motorblokkene, så kan man lige pludselig selt ikke dreje den aksel som alle koblingsskiverne sidder på, og hellere ikke den som tandhjulet sidder på (jeg ved ikke hvad de hedder)..


tak på forhånd, Jamie :dust
jamiefle
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 29. aug 2011 15:06
Kontakt:

Re: noget kommer i klemme

Indlæg af jamiefle »

gør jeg noget forkert? eller skal jeg bare prøve igen?
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: noget kommer i klemme

Indlæg af FS1originalen »

Svært at sige om du gør noget forkert, men mon ikke det er skifteakslerne der ikke rammer ind i den anden blokhalvdel - det kunne passe med 1 cm. før den er helt lukket...
Så er det bare at prøve igen med motoren lagt på siden så den blokdel der ikke er aksler i (nummerblokken) bliver sænket lodret ned over akslerne.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
YAM FS1

Re: noget kommer i klemme

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Du må ligge gearkassen korekt,og presse gaffel akslerne helt i bund i nummer siden,hvad med krumtapen glider den meget let på plads,det er et sammen spild mellem krumtap og gaffelaksler der centre i blokken,og med en meget lille lirken skulle blokkene ligge sammen,det kan også være de bøsninger der centre blokne,der har en ujævnhed så blokne ikke kan presses sammen,taler kun af egen efarenhed
jamiefle
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 29. aug 2011 15:06
Kontakt:

Re: noget kommer i klemme

Indlæg af jamiefle »

fandt ud af at forrige ejer havde puttet en af gaffelakslerne den forkerte vej :) tak for hjælpen!
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"