Lyskontakt forbremse til DX

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
nielskoch
Fuldblods knallert
Indlæg: 335
Tilmeldt: ons 28. okt 2009 14:24
Kontakt:

Lyskontakt forbremse til DX

Indlæg af nielskoch »

Hej alle,

håber spørgsmålet er i den rigtige kategori??

Spørgsmål: er der nogen der kan fortælle mig hvordan I rent praktisk monterer
en stoplyskontakt på `77 DX?

Der er 2 ledninger i denne kontakt, så det kan jo ikke være så svært,
men jeg vil jo gøre det helt rigtigt fra begyndelsen.
Og det vil sige på den smarteste måde og så man ikke ser evt. ekstra ledninger der skal trækkes osv.
Venlig hilsen
Niels Koch


Yamaha DX årg 77 Sølvgrå 5 Gear (med nummerplade)
Yamaha DX årg 76 Grøn
Kreidler RMC årg 77 Grøn 5 gear (med nummerplade)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Lyskontakt forbremse til DX

Indlæg af Morten - Webmaster »

nielskoch skrev:Hej alle,

håber spørgsmålet er i den rigtige kategori??
Ikke helt, du skal lige ind under "Yamaha" på forsiden så finder du de Yamaha relaterede underforums som vi altid har haft.

Jeg flytter tråden (Vi skal jo alle lige vænne os til det nye layout, som iøvrigt ikke er færdigt endnu) :hihi
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Lyskontakt forbremse til DX

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg fjerner altid tapen i enderne af ledningsnettet og trækker en gul ledning med sort stribe (Det er den originalt) igennem sammen med resten af ledningerne og lukker enderne igen. Faktisk trækker jeg ved samme lejlighed en sort stelledning med en ring kabelsko i begge ender så jeg altid har super stelforbindelse fra. stellet/motor og til lygtehuset.

Brug et stykke stift installationsledning (det som sidder i vægge til stikkontakter) det er nemmest at skubbe igennem og bruge til at trække 2 bløde ledninger igennem med.

Så forbinder du den gule med sort stribe til den gule til baglygten og i den anden ende forbinder du den til stoplyskontaktens ene ledning. Den sidste ledning på stoplyskontakten sætter du til lys brun i lygtehuset (+6volt)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
nielskoch
Fuldblods knallert
Indlæg: 335
Tilmeldt: ons 28. okt 2009 14:24
Kontakt:

Re: Lyskontakt forbremse til DX

Indlæg af nielskoch »

Morten - Webmaster skrev:Jeg fjerner altid tapen i enderne af ledningsnettet og trækker en gul ledning med sort stribe (Det er den originalt) igennem sammen med resten af ledningerne og lukker enderne igen. Faktisk trækker jeg ved samme lejlighed en sort stelledning med en ring kabelsko i begge ender så jeg altid har super stelforbindelse fra. stellet/motor og til lygtehuset.

Brug et stykke stift installationsledning (det som sidder i vægge til stikkontakter) det er nemmest at skubbe igennem og bruge til at trække 2 bløde ledninger igennem med.

Så forbinder du den gule med sort stribe til den gule til baglygten og i den anden ende forbinder du den til stoplyskontaktens ene ledning. Den sidste ledning på stoplyskontakten sætter du til lys brun i lygtehuset (+6volt)
Tak Morten, det vil jeg prøve.

Og selvfølgelig skal man ind under Yamaha først, det troede jeg squ da jeg var da jeg gik på hjemmesiden :thunge
Venlig hilsen
Niels Koch


Yamaha DX årg 77 Sølvgrå 5 Gear (med nummerplade)
Yamaha DX årg 76 Grøn
Kreidler RMC årg 77 Grøn 5 gear (med nummerplade)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Lyskontakt forbremse til DX

Indlæg af Morten - Webmaster »

nielskoch skrev: Tak Morten, det vil jeg prøve.

Og selvfølgelig skal man ind under Yamaha først, det troede jeg squ da jeg var da jeg gik på hjemmesiden :thunge
hvis svaret løser dit problem så godkend svaret med grønt flueben (nede ved citér knappen)

:(y)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"