Udvikling på forum

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
ejn
Stor knallert
Indlæg: 174
Tilmeldt: lør 18. dec 2010 11:02
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af ejn »

Peter DX skrev:hej jeg har været her snart 1 år... kan slet ikke forstå noget af det i skriver, men jeg er også ny.... syntes her er en rigtig venlig og altid god tone... har ikke set eller oplevet noget personligt.. og sidder da og kigger 1 time herinde hverdag.... men igen ved heller ikke hvordan i havde det herinde for 4 år siden... men jeg er nu altid positiv efter et besøg herinde... bare min mening..

mvh Peter..
Kune ikke udtrykke det bedre. Godt skrevet Peter. :(y)

Mvh

Esben
Knallert: Yamaha fs1 1977 ( sønnen bruger den nu hver dag)
Bil :Toyota Corolla
MC: Honda vfr750 f
Mc: MZ 150 ( under renovering, købt da den ellers ville blive skrottet)
Mc: Yamaha Dt 175
Brugeravatar
Yamahaivan
Stor knallert
Indlæg: 148
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 19:27
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af Yamahaivan »

Jeg kan kun sige at jeg er glad for at jeg fandt forrummet :) Ellers havde jeg aldrig kigget så meget på min yamaha som jeg gør nu ;)
og så har jeg egentlgit ikke andet end gode ting at sige om forum generelt :)
Thumbs up herfra
legends never die - They refuel

Stolt ejer af en Yamaha fs1 4 gears fra 75 :D 90% original
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af Michael »

Morten - Webmaster skrev:
Nikolaj Y skrev:Det med træf, så må jeg vel bare se at tage mig sammen, jeg er jo en af de yngre, så er nok lidt bange for at "falde udenfor" hvis jeg kommer med :oops: :roll:
Se det er nok sagens kerne.... at tro man falder udenfor. DET GØR MAN IKKE !

Jeg vil opfordre dem som ikke plejer at tage med til noget til at få fingeren ud og få sig tilmeldt strynøtræffet, bjergkøbingturen eller bare nogle af de andre småture som bliver planlagt.

Her i sommer har jeg en klar plan om at få kørt rigtig mange ture med folk herindefra.

Jeg fatter forresten ikke at der er så lille tilslutning til Strynøtræffet... Flere af os der plejer at skulle afsted til strynø er forhindret, men der er da massere af andre som garanteret ikke skal noget andet og kunne prøve lykken og få en fed weekend. Hvad er i bange for ???
Hej Hej Morten og alle andre.
Vi kører aftenløb hver onsdag her hos mig hver onsdag når det er godt vejr. Vi mangler nogle flere yamahakørere så i er alle velkommen hvis i er i nærheden af Silkeborg.
Mit nummer er 23713471. Vi er som regel 10-15 der kører ud i blå. Rigtig hyggelig.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af Thorsen »

Macel skrev:Ja, ture er altid godt. :)
Thorsen: jeg kan se du er fra Mariager, du kan kigge ind til Hobro her i foråret/sommer, der er "veterantræf" hver onsdag? aften på havnen. :(y)
Det ville jeg da gøre en gang ;)
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af Allan M »

1) Jeg synes det er ærgerligt, hvis Morten eller andre kører trætte i Yamaha- og forum på grund af skænderier herinde. Jeg ville være MEGET ked af ikke at kunne besøge forum ca 1 gang om dagen, som jeg gør nu.

2) Jeg ville rigtig, rigtig gerne kunne mødes ude i virkeligheden med jer andre. I praksis bor I bare så langt væk ;o) Men hvor ville det være skægt at kunne sparke dæk af og til.
Med hensyn til træf, så kan jeg aldrig hive en hel weekend ud af kalenderen. En eftermiddag og aften ville være mit max pga familien og alle de andre ting, som jeg skal passe.

3) Deltagelse i fora: Det er så sjældent, efterhånden, at jeg kan bidrage med noget relevant viden. Når jeg kan, så gør jeg det. Billeder er det, jeg elsker mest :) Så mit bidrag må fremadrettet være at vise frem, hvad jeg selv laver.
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af Thorsen »

Allan M skrev:1) Jeg synes det er ærgerligt, hvis Morten eller andre kører trætte i Yamaha- og forum på grund af skænderier herinde. Jeg ville være MEGET ked af ikke at kunne besøge forum ca 1 gang om dagen, som jeg gør nu.

2) Jeg ville rigtig, rigtig gerne kunne mødes ude i virkeligheden med jer andre. I praksis bor I bare så langt væk ;o) Men hvor ville det være skægt at kunne sparke dæk af og til.
Med hensyn til træf, så kan jeg aldrig hive en hel weekend ud af kalenderen. En eftermiddag og aften ville være mit max pga familien og alle de andre ting, som jeg skal passe.

3) Deltagelse i fora: Det er så sjældent, efterhånden, at jeg kan bidrage med noget relevant viden. Når jeg kan, så gør jeg det. Billeder er det, jeg elsker mest :) Så mit bidrag må fremadrettet være at vise frem, hvad jeg selv laver.
Kunne ikke være mere enig Allan! :(y)
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af Morten - Webmaster »

Allan M skrev:Jeg ville rigtig, rigtig gerne kunne mødes ude i virkeligheden med jer andre. I praksis bor I bare så langt væk ;o) Men hvor ville det være skægt at kunne sparke dæk af og til.
Der bor faktisk en hel del medlemmer i KBH området. Jeg kan bl. a. nævne Nielsfup, Stig, Palle, Jørgen, og mange flere... Det handler bare om at tage initiativ...
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af strynboen »

hej så mange som er dagligt på ,,,kan man bare skrive at vi mødes klokke 3 ved pølsevognen på hjørnet af vimmergade..i morgen...
så burde man kunne mødes og lige snuppe en eftermidags tur sammen...det er det at forum er godt til...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3941
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af kreidlerhansen »

Kender jeg mig selv ret, så bliver dette et kæmpeindlæg... ;)

Nok er jeg en Kreidler-nød, men derfor har jeg nu nydt en del timer herinde, alligevel.

Min interesse er ikke mærke-orienteret. Jeg holder derimod af knallerterne fra '70erne (og motorcyklerne, men jeg 'må/vil' ikke eje en) og især totaktere. Hver har sin charme, såsom Yams'ens super-kultiverede motorgang, Puch'ens sejtræk, Honda'ens pludrende mekanik og mht. Kreidleren... Ja, spørg mig ikke, for den har bare brændt sig fast.


En af de væsentlige årsager, jeg ikke kun læste indlæg men også meldte mig ind, var at jeg faldt over en masse nørderi (på den gode måde). Tonen er generelt høflig og hjælpsomheden er sjældent langt væk.
Jo, jeg søger at holde mig i baggrunden, men ikke fordi jeg er bange for at skille mig ud - normalitetsbegrebet defineres ud fra et flertal af tvangsneuroser, i mine øjne. :P

Jeg holder mig lidt i den ydre periferi, fordi jeg ikke aner en bjælde om Yamaha'erne. Hvis jeg endelig svarer, så er det på baggrund af de ting om totakteren, jeg mener at have styr på.


Og jo, Strynø ville være oplagt for mit vedkommende som Odenseaner, men i år passer det bare ikke ind mellem konfirmationer, runde fødselsdage og den slags. Nå-jo, det dersens arbejde, som altid er i vejen for ens fritid!


Som sagt, dette er et fedt og hyggeligt lille hjørne på internettet - de 'useriøse knægte fra Scootergalleri' kan næppe være en hovedårsag til frustrationenerne, men jeg kan vist godt se problematikken omkring det.

Langt de fleste fora, som ikke starter 'store' (f.eks. scootergalleri/børnehaven) har typisk en sund storhedstid indenfor tre-fem år, hvor fællesskabet bare er godkendt - derefter falder det typisk lidt fra hinanden, fordi... ja, det meste forbliver det samme, og det er jo de samme, der dukker op. Hvis gruppen sjældent er gigantisk (f.eks. de større MC-træf), spiller person-kemi en vigtig rolle - ikke at folk hader hinanden, men det swinger måske ikke altid lige godt? Og så bliver der måske lidt klike-dannelse? Og resten er ren folkeskole. Noget siger mig, at det er en helt naturlig udvikling.
Det er ikke ret meget anderledes for Kreidler Register - i enkelte sager endog langt værre, men det er en helt anden historie.

Som regel kokser det ved manglen på engagement og frivilligt arbejde fra det gennemsnitlige medlem. Når man så kombinerer det med (for) lidt eksponering, bliver deltagerne færre og reduceres til 'den hårde kerne'.


At tonen bliver hård på et forum slipper man ikke for, i øvrigt. Alle spørgsmål er på et tidspunkt blevet stillet og besvaret mindst én gang før på et tidspunkt - 'den hårde kerne' når som oftest et stadie, hvor 3/4 af alle svar sker med en henvisning til en FAQ-sektion, eller kvitterer med at bede folk bruge søgefunktionen.
På udefrakommende virker det som en ligegyldig eller direkte fjendtlig tone (det skrevne ord er lunefuldt!), og så går det slag i slag, indtil man overvejer at skrotte hele idéen omkring forum og fællesskab.


Spørgsmålet må være, hvad der skal til for at vende skuden/engagementet?


Scootergalleri og dets søskende-fora eksisterer i øvrigt KUN, fordi firmaet bag tjener penge på det - cool business baseret på DK's mest ødsle forbrugersegment: 15-20årige knægte. Ellers var der næppe nogen, som gad holde det vedlige.

Dette forum er på ingen måde magen til - her er alt for mange kompetente mennesker samlet omkring de sene teenageårs tohjulede glæder... og frustrationer. I hvert fald omkring køretøjerne. :)


Håber I alle har en FED dag - jeg vil trille en tur gennem Odense og ud til kolonihaven, men jeg er hensynsfuld og monterer dæmperindsatsen i min udstødning, først. :lol: :mrgreen:
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3479
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af 12V »

Bravo kreidlerhansen!

Jeg har de sidste par dage tænkt på hvad jeg skulle skrive til dette, som newcomer fra sidelinjen. Men fik ikke taget mig sammen, nu klarede du den lige for mig - tak :) !
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af strynboen »

hej ja ..jeg kender det fra dvtk traktor forum..3-5 år er tiden hvor det vokser med positiv kraft..når teenage alderen er overstået kommer de voksne år hvor det stagnere lidt..og man har travlt med at fodre fugleungerne..når de så er fløjet/skubbet ud af reden..får man mere tid til sine sysler...forum er i den travle voksen tid..hvor vi næsten ikke har tid til det..men det stabilicere sig..traktor forum køre i dag i med et jævnt medlemstal..tonen er rimelig god..og der dumper stadig lidt nye ind...vi skal bare have tåmoldighed,,og have lidt overskud til at hjælpe hinanden..i stedet for at sidde og rette/hakke på hinanden,,,så længe det kommer nye medlemmer er det jo ikke så skidt
sohc forum med honda 4 cyll mc har kørt i over 20 år..og tænk! nogen har været der hele vejen ,,,så det behøver ikke at dø ud..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"