Så fik den en prøvetur... Den gik af helvede til
Karburator problemer.
Det er en anden 10 mm mikuni end den der sad på den sidst den kørte.
130 dyse og plumben taget, ellers standard f5b boret til 41 mm.
Den prutter og firtakter helt tovligt, men lukker man for benzinen går den pludselig meget mere rent efter et øjeblik. Når man så åbner for benzinen så begynder den at firtakte og pludre igen. Den løber ikke over. Derefter prøvede jeg at sætte en af de lange svømmerventiler fra en mokini på, og så hjalp det. Hvordan pokker kan det passe ?? er det fordi der sidder et fladbundet bundkar på en for ny karburator ?? samtidig er den lige lovlig længe om at falde i tomgang når man kommer kørende og kobler ud. når den så ellers er faldet efter 3-4 sekunder så går den fint i tomgang.
Jeg må nok erkende at jeg er en skovl til karburatorer, til gengæld er passola tænding, el og skivebremse m.m. lige i skabet på den.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75