Hvor meget skal dysen være større?
Hvor meget skal dysen være større?
Hej alle.
Jeg har for noget tid siden skiftet fra en 10 mm. Mikuni karburator til en 16 mm. Mikuni karburator. Og så er spørgsmålet hvor meget dysen skal være større, med nålen i midten, når det kun er karburatoren der er blevet skiftet? Der er godt nok en dyse i karburatoren, men den får kun nok benzin, når nålen er helt i top, og så kan jeg ikke få den til at køre helt perfekt. Jeg skal hele tiden slække lidt på gassen, for at få den til at køre bedst muligt. Og jeg kan ikke se hvad der skal stå på den dyse som sidder i, da det er meget u-tydeligt. Med 10 mm. kørte den godt med en 120 mm. dyse, og med nålen i midten.
Nuværende opsætning er.
Standard F5B cylinder
Standard topstykke
5,3 Udstødning
16 mm. Karburator
16 mm. indsugning
15/43 gearing
PS. Det er originale dyser.
Hilsen Kim.
Jeg har for noget tid siden skiftet fra en 10 mm. Mikuni karburator til en 16 mm. Mikuni karburator. Og så er spørgsmålet hvor meget dysen skal være større, med nålen i midten, når det kun er karburatoren der er blevet skiftet? Der er godt nok en dyse i karburatoren, men den får kun nok benzin, når nålen er helt i top, og så kan jeg ikke få den til at køre helt perfekt. Jeg skal hele tiden slække lidt på gassen, for at få den til at køre bedst muligt. Og jeg kan ikke se hvad der skal stå på den dyse som sidder i, da det er meget u-tydeligt. Med 10 mm. kørte den godt med en 120 mm. dyse, og med nålen i midten.
Nuværende opsætning er.
Standard F5B cylinder
Standard topstykke
5,3 Udstødning
16 mm. Karburator
16 mm. indsugning
15/43 gearing
PS. Det er originale dyser.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 448
- Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
- Kontakt:
Re: Hvor meget skal dysen være større?
Hej Frandsen og roberthandvask.
Tak for hjælpen. Jeg må nok til at prøve mig lidt frem. Så skriver jeg lige her igen, når jeg har fået den til at køre perfekt.
Hilsen Kim.
Tak for hjælpen. Jeg må nok til at prøve mig lidt frem. Så skriver jeg lige her igen, når jeg har fået den til at køre perfekt.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Hvor meget skal dysen være større?
Jeg kører med stort set samme opsætning, eller kommer i hvert fald til det i den nærmeste fremtid, så lytter lige med, ang. hvilken dyse du finder frem til!Kim B S skrev:Hej Frandsen og roberthandvask.
Tak for hjælpen. Jeg må nok til at prøve mig lidt frem. Så skriver jeg lige her igen, når jeg har fået den til at køre perfekt.
Hilsen Kim.
Mvh. Morten Møller Olesen
Nuværende:
Yamaha FS1 K1 1978 - viewtopic.php?f=18&t=8688
Solgt:
Yamaha FS1 K1 1976 - http://www.scootergalleri.dk/galleri/84 ... gear_solgt" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuværende:
Yamaha FS1 K1 1978 - viewtopic.php?f=18&t=8688
Solgt:
Yamaha FS1 K1 1976 - http://www.scootergalleri.dk/galleri/84 ... gear_solgt" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hvor meget skal dysen være større?
Hej alle.
Jeg har lige været en tur ude ved Steen på min FS1. Han mente at jeg skulle bruge en 140 dyse, jeg havde nemlig ikke nogen dyser større end 130. Men det havde Steen. Vi satte derfor en 140 dyse på, og satte nålen i midten. Og nu køre den super godt, så det kan ikke være bedre.
Til Steen vil jeg sige, mange tak for din hjælpsomhed.
Hilsen Kim.
Jeg har lige været en tur ude ved Steen på min FS1. Han mente at jeg skulle bruge en 140 dyse, jeg havde nemlig ikke nogen dyser større end 130. Men det havde Steen. Vi satte derfor en 140 dyse på, og satte nålen i midten. Og nu køre den super godt, så det kan ikke være bedre.
Til Steen vil jeg sige, mange tak for din hjælpsomhed.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Hvor meget skal dysen være større?
Hvis det er en ny cylinder du skal have på ville jeg jo nok starte med en 160 dysse, eller der omkring, indtil den er godt tilkørt.Morten O skrev:Jeg kører med stort set samme opsætning, eller kommer i hvert fald til det i den nærmeste fremtid, så lytter lige med, ang. hvilken dyse du finder frem til!Kim B S skrev:Hej Frandsen og roberthandvask.
Tak for hjælpen. Jeg må nok til at prøve mig lidt frem. Så skriver jeg lige her igen, når jeg har fået den til at køre perfekt.
Hilsen Kim.
Mvh
Frandsen
Frandsen
Re: Hvor meget skal dysen være større?
Cylinderen er kørt til, så det skal nok komme til at virke. Men okay, 140 dyse, det må jeg lige se på engang når jeg får tid.Frandsen skrev:Hvis det er en ny cylinder du skal have på ville jeg jo nok starte med en 160 dysse, eller der omkring, indtil den er godt tilkørt.Morten O skrev:Jeg kører med stort set samme opsætning, eller kommer i hvert fald til det i den nærmeste fremtid, så lytter lige med, ang. hvilken dyse du finder frem til!Kim B S skrev:Hej Frandsen og roberthandvask.
Tak for hjælpen. Jeg må nok til at prøve mig lidt frem. Så skriver jeg lige her igen, når jeg har fået den til at køre perfekt.
Hilsen Kim.
Tillykke med at den kører godt Kim, det sgu altid dejligt når tingene fungerer ordentlig
Mvh. Morten Møller Olesen
Nuværende:
Yamaha FS1 K1 1978 - viewtopic.php?f=18&t=8688
Solgt:
Yamaha FS1 K1 1976 - http://www.scootergalleri.dk/galleri/84 ... gear_solgt" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuværende:
Yamaha FS1 K1 1978 - viewtopic.php?f=18&t=8688
Solgt:
Yamaha FS1 K1 1976 - http://www.scootergalleri.dk/galleri/84 ... gear_solgt" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hvor meget skal dysen være større?
Hej Morten.
Mange tak. Ja det er dejligt når det lykkedes, at få køretøjet til at køre perfekt. Og nu har jeg også lige fået min Volvo hjem fra mekanikeren, og den er også kommet til at køre rigtig godt nu. Den har fået lidt nye dele i indsprøjtningen. Så den køre ca. en halv gang længere på literen nu.
PS. Jeg håber at det lykkedes lige så godt med din FS1.
Hilsen Kim
Mange tak. Ja det er dejligt når det lykkedes, at få køretøjet til at køre perfekt. Og nu har jeg også lige fået min Volvo hjem fra mekanikeren, og den er også kommet til at køre rigtig godt nu. Den har fået lidt nye dele i indsprøjtningen. Så den køre ca. en halv gang længere på literen nu.
PS. Jeg håber at det lykkedes lige så godt med din FS1.
Hilsen Kim
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Hvor meget skal dysen være større?
Da du kørte med 10 mm, havde du da stadig den samme opsætning som ovenover?Kim B S skrev:Hej alle.
Jeg har for noget tid siden skiftet fra en 10 mm. Mikuni karburator til en 16 mm. Mikuni karburator. Og så er spørgsmålet hvor meget dysen skal være større, med nålen i midten, når det kun er karburatoren der er blevet skiftet? Der er godt nok en dyse i karburatoren, men den får kun nok benzin, når nålen er helt i top, og så kan jeg ikke få den til at køre helt perfekt. Jeg skal hele tiden slække lidt på gassen, for at få den til at køre bedst muligt. Og jeg kan ikke se hvad der skal stå på den dyse som sidder i, da det er meget u-tydeligt. Med 10 mm. kørte den godt med en 120 mm. dyse, og med nålen i midten.
Nuværende opsætning er.
Standard F5B cylinder
Standard topstykke
5,3 Udstødning
16 mm. Karburator
16 mm. indsugning
15/43 gearing
PS. Det er originale dyser.
Hilsen Kim.
Jeg skifter nemlig fra 15,5 mm til 10 mm nu her, så ville være fedt lige at vide om det var den opsætning, for så skal jeg også have en dyse 120 nemlig
Mvh. Morten Møller Olesen
Nuværende:
Yamaha FS1 K1 1978 - viewtopic.php?f=18&t=8688
Solgt:
Yamaha FS1 K1 1976 - http://www.scootergalleri.dk/galleri/84 ... gear_solgt" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuværende:
Yamaha FS1 K1 1978 - viewtopic.php?f=18&t=8688
Solgt:
Yamaha FS1 K1 1976 - http://www.scootergalleri.dk/galleri/84 ... gear_solgt" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hvor meget skal dysen være større?
Hej Morten O.Morten O skrev:Da du kørte med 10 mm, havde du da stadig den samme opsætning som ovenover?Kim B S skrev:Hej alle.
Jeg har for noget tid siden skiftet fra en 10 mm. Mikuni karburator til en 16 mm. Mikuni karburator. Og så er spørgsmålet hvor meget dysen skal være større, med nålen i midten, når det kun er karburatoren der er blevet skiftet? Der er godt nok en dyse i karburatoren, men den får kun nok benzin, når nålen er helt i top, og så kan jeg ikke få den til at køre helt perfekt. Jeg skal hele tiden slække lidt på gassen, for at få den til at køre bedst muligt. Og jeg kan ikke se hvad der skal stå på den dyse som sidder i, da det er meget u-tydeligt. Med 10 mm. kørte den godt med en 120 mm. dyse, og med nålen i midten.
Nuværende opsætning er.
Standard F5B cylinder
Standard topstykke
5,3 Udstødning
16 mm. Karburator
16 mm. indsugning
15/43 gearing
PS. Det er originale dyser.
Hilsen Kim.
Jeg skifter nemlig fra 15,5 mm til 10 mm nu her, så ville være fedt lige at vide om det var den opsætning, for så skal jeg også have en dyse 120 nemlig
Ja, det var som sagt kun karburatoren jeg skiftede.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Hvor meget skal dysen være større?
Super, glæder mig til at prøve mig frem!
Mvh. Morten Møller Olesen
Nuværende:
Yamaha FS1 K1 1978 - viewtopic.php?f=18&t=8688
Solgt:
Yamaha FS1 K1 1976 - http://www.scootergalleri.dk/galleri/84 ... gear_solgt" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuværende:
Yamaha FS1 K1 1978 - viewtopic.php?f=18&t=8688
Solgt:
Yamaha FS1 K1 1976 - http://www.scootergalleri.dk/galleri/84 ... gear_solgt" onclick="window.open(this.href);return false;