Ombetrækning af sæde

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Ombetrækning af sæde

Indlæg af Reedvalve »

Da jeg ikke selv har for gode erfaringer med ombetrækning af sæde. Søger jeg en som har prøvet det før. Det kan være en fra forum eller en professionel som i kan anbefale. Det er et originalt 76`er sæde med nyt originalt betræk. Så opgaven skulle være overkommelig for den rette. Betaling for opgaven finder vi ud af. Det kunne evt. være dele i bytte.
Håber i kan hjælpe mig.

Kenneth
Vedhæftede filer
PICT2893.JPG
PICT2893.JPG (186.61 KiB) Vist 8079 gange
PICT2895.JPG
PICT2895.JPG (131.54 KiB) Vist 8079 gange
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Ombetrækning af sæde

Indlæg af Guess who »

Hej Kenneth

Ja, den situation kender jeg. Har før haft held med sadelmageren i Holbæk, lige nu er mit 73'er sæde hos en lokal polster. Men det arbejder ikke ret stærkt.

Morten har også nævnt en i Fuglebjerg ved Næstved, som reklamerer med hun laver alle slags sæder til mc osv.

Mine erfaringer har vist mig at det virkelig gælder om, at forklare hvor vigtigt det er de tager opgaven seriøst. Så det ikke "bare er noget til en gl. knallert"
Men for mig noget af det vigtigeste i verden... Forventnings afstemme hedder det så moderne :lol: :lol:

Jeg er gerne behjælpelig hvis du ønsker.

Mvh
Benny
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4254
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Ombetrækning af sæde

Indlæg af FS1originalen »

Jeg synes nu ikke at selve ombetrækningen er særligt indviklet, men det du viiser på billedet er sandsynligvis en bund der er ved at ruste op indefra og måske et stykke skum der "mangler en bid" - og så begynder det at blive sjovt :oops:

Kan du ikke skille det gamle sæde ad og evt. reparere bunden - den er altid revnet lige ved siden af de forreste vinkelbeslag... Hvis skummet så er intakt så vil jeg da gerne klare "betrækopgaven"... Og det koster gratis...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Ombetrækning af sæde

Indlæg af Reedvalve »

Tak til jer begge for jeres viden og hjælpsomhed. :(y)

Sædet er i en sjælden fin stand. Rusten er kun overfladisk (ingen gennemtæringer). Dog er det som om skummet er "svulmet lidt op". Hvis man kigger på betrækket ser det ud som om, at det er blevet trykket indefra og ud. Jeg har prøvet forsigtigt at trække det nye betræk på det andet sæde. Men jeg synes at syningerne er hårdt presset. Dvs. lige ved at sprække. Egenligt virker det som om, at betrækket er 5% for lille. Så løsningen må være at fjerne noget af skummet.
Jeg har set på Discovery channel, at nogle saddelmagere derovere kan slibe skum med en stor stationær båndpudser. På den måde kan de tilpasse formen indtil den passer. Men er dette overhovedet muligt? Hvorfor er det lige at alting derovre virker mere profesionelt.....
Ellers er det måske muligt med en varm oste-streng at skære i det :hihi

Som Benny skriver er det en tillid sag, at give disse ting til en saddel-mager/inde. Jeg har selv brugt Gunnar Thomsen i Brovst før. Men er ikke 100% sikker på, at han vil være engageret nok i lige netop denne opgave. Det original betræk finder jeg nok aldrig igen. Så der er kun et forsøg.
Vedhæftede filer
PICT2896.JPG
PICT2896.JPG (202.94 KiB) Vist 8013 gange
PICT2897.JPG
PICT2897.JPG (219.66 KiB) Vist 8013 gange
PICT2898.JPG
PICT2898.JPG (233.37 KiB) Vist 8013 gange
PICT2899.JPG
PICT2899.JPG (227.99 KiB) Vist 8013 gange
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Ombetrækning af sæde

Indlæg af Guess who »

Hej Kenneth

Ham i Holbæk gør det smidigt med en føntørrer på lav varme. Har selv oplevet betrækket føltes som om de var for små til de gl. sæder.

Mvh
Benny
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4254
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Ombetrækning af sæde

Indlæg af FS1originalen »

Så må jeg nok melde pas...

Det med at tilpasse skummet er "forbudt for børn"... Jeg har før prøvet med en vinkelsliber med fiberskive, og lige når man tror det går allerbedst så hugger den i og man er ved at få både skum og maskine i hovedet :oops: :oops:

Ved ikke lige hvem man skal anbefale, men tror du har ret i at det nok ikke er Gunnar Thomsen i dette tilfælde.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
laursen
Stor knallert
Indlæg: 119
Tilmeldt: man 21. dec 2009 21:58
Kontakt:

Re: Ombetrækning af sæde

Indlæg af laursen »

Som Benny skriver kan Holbæk sadelmager anbefales. Har en god ven som er ansat der, til at polstre bilen/mc'en/båden.

Har lige lagt lidt pic's til inspiratio:
Vedhæftede filer
Billede 027.jpg
Billede 027.jpg (9.76 KiB) Vist 7939 gange
3bg 2.jpg
3bg 2.jpg (43.77 KiB) Vist 7939 gange
Nuværende legetøj/motoriske sager...


SEARAY 180 Bowrider. 4,3L V6 Mercury 200+HK
Yamaha FS1 1976 DX rød 2HK
SUZUKI DR 650R 1993 Hvid 48HK
VW Passat 3BG Variant '05 Sort 130HK
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Ombetrækning af sæde

Indlæg af Reedvalve »

Endnu engang tak for jeres svar. :(y)

Jeg prøver nok at køre ud til dem i Tilst. Og forsøge at bevise dem om at det gælder liv eller død :hihi
Hvis de ikke virker profesionel nok, kontakter jeg dig Benny.

Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: Ombetrækning af sæde

Indlæg af T.B. »

Jeg venter med spænding på udfaldet. Står med et 78er sæde og betræk. Og ved ikke rigtig om jeg har nerver til selv at lave det. Fik det skildt ad igår,men lagde det fra mig igen,man kan jo snart få lavet noget fatalt :whew
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Ombetrækning af sæde

Indlæg af Dewil »

Helt enig, betvivler måske også egne evner på netop det punkt. Byttede lidt rundt på sæde-betrækkene i min golf 2, det var sku træls arbejde. :?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"