Er kommet dertil hvor jeg skulle til at reparere stellet,men må nok tilstå at bunden er virkelig elendig,så den skal skiftes ,ja hvis det ikke var en nummermatch havde jeg nok fundet et andet stel,men bliver nok nød til at finde noget velkvalificeret hjælp et sted.
Nogle der har erfaringer med at skifte bunden ud,har set Morten gøre det ,men skulle jo helst være en fra Jylland ,da der er lidt langt til Sjællland fra Hobro .Sådan noget øv
Jeg hørte om en der havde svejset kronrøret over på et sundt stel kun for at bevare nummermatch. Lidt noget fusk og stor risiko for 2 spor i sneen hvis man ikke får det sat lige på. Men absolut en mulighed hvis man ikke er så kritisk med tingene.
Prøv lige at smide et billede på, vil meget gerne se hvor slemt det er. Vi skal jo huske at der er lidt arbejde i at redde tingene efter mange års mishandling.
Jamen har fundet et meget veholdt hollandsk stel hos en kammerat,og har så slebbet alle punktsvejsninger væk og fået bunden ud rimelig godt ,så skal bare lige have boret bunden ud på mit eget og sat det sammen igen ser ikke så svært ud,men skal selfølgelig have det til at passe inden jeg sætter det sammen og vil lige have givet bunden noget rust primer inden jeg sætter den op i stellet,ligner et ømt punkt på stellet med risiko for gennemtærring med tiden, men skal nu nok blive godt når jeg er færdig,men tager tid
beslagene til motor er skæve og har været knækket af påsvejset igen røret til bagsvinger skulle skiftes og stop til bremsepedal skåret af ,udstødningsøre skåret af aksel til bremsepedal,støttefod svejset fast,og da jeg endelig fik akslen ud var stellet brækket der også tidligere,så ny bund
Vedhæftede filer
stel 003 [1280x768].JPG (131.48 KiB) Vist 5001 gange
stel 004 [1600x1200] [1280x768].JPG (134.85 KiB) Vist 5001 gange