Stelreperation

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
anden77
Stor knallert
Indlæg: 142
Tilmeldt: ons 27. okt 2010 09:37
Kontakt:

Stelreperation

Indlæg af anden77 »

Er kommet dertil hvor jeg skulle til at reparere stellet,men må nok tilstå at bunden er virkelig elendig,så den skal skiftes ,ja hvis det ikke var en nummermatch havde jeg nok fundet et andet stel,men bliver nok nød til at finde noget velkvalificeret hjælp et sted.
Nogle der har erfaringer med at skifte bunden ud,har set Morten gøre det ,men skulle jo helst være en fra Jylland ,da der er lidt langt til Sjællland fra Hobro :hihi .Sådan noget øv :sad
Fidibus

Re: Stelreperation

Indlæg af Fidibus »

Jeg hørte om en der havde svejset kronrøret over på et sundt stel kun for at bevare nummermatch. Lidt noget fusk og stor risiko for 2 spor i sneen hvis man ikke får det sat lige på. Men absolut en mulighed hvis man ikke er så kritisk med tingene.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Stelreperation

Indlæg af Dewil »

Prøv lige at smide et billede på, vil meget gerne se hvor slemt det er. Vi skal jo huske at der er lidt arbejde i at redde tingene efter mange års mishandling. :)
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
anden77
Stor knallert
Indlæg: 142
Tilmeldt: ons 27. okt 2010 09:37
Kontakt:

Re: Stelreperation

Indlæg af anden77 »

Jamen har fundet et meget veholdt hollandsk stel hos en kammerat,og har så slebbet alle punktsvejsninger væk og fået bunden ud rimelig godt ,så skal bare lige have boret bunden ud på mit eget og sat det sammen igen ser ikke så svært ud,men skal selfølgelig have det til at passe inden jeg sætter det sammen og vil lige have givet bunden noget rust primer inden jeg sætter den op i stellet,ligner et ømt punkt på stellet med risiko for gennemtærring med tiden, men skal nu nok blive godt når jeg er færdig,men tager tid :|
anden77
Stor knallert
Indlæg: 142
Tilmeldt: ons 27. okt 2010 09:37
Kontakt:

Re: Stelreperation

Indlæg af anden77 »

beslagene til motor er skæve og har været knækket af påsvejset igen røret til bagsvinger skulle skiftes og stop til bremsepedal skåret af ,udstødningsøre skåret af aksel til bremsepedal,støttefod svejset fast,og da jeg endelig fik akslen ud var stellet brækket der også tidligere,så ny bund
Vedhæftede filer
stel 003 [1280x768].JPG
stel 003 [1280x768].JPG (131.48 KiB) Vist 5001 gange
stel 004 [1600x1200] [1280x768].JPG
stel 004 [1600x1200] [1280x768].JPG (134.85 KiB) Vist 5001 gange
anden77
Stor knallert
Indlæg: 142
Tilmeldt: ons 27. okt 2010 09:37
Kontakt:

Re: Stelreperation

Indlæg af anden77 »

fortsættelse følger i renoveringsprojekter :hihi
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Stelreperation

Indlæg af Dewil »

Så er vi helt enige, den bund et godt smadret.. :?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Fidibus

Re: Stelreperation

Indlæg af Fidibus »

Dewil skrev:Så er vi helt enige, den bund et godt smadret.. :?
Nærmere en udfordring :what2
anden77
Stor knallert
Indlæg: 142
Tilmeldt: ons 27. okt 2010 09:37
Kontakt:

Re: Stelreperation

Indlæg af anden77 »

Ja men husk intet er umuligt :hihi
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Stelreperation

Indlæg af Dewil »

Hvis ophængene har været brækket af og sat på igen , ja så vil det bestemt blive en udfordring.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
anden77
Stor knallert
Indlæg: 142
Tilmeldt: ons 27. okt 2010 09:37
Kontakt:

Re: Stelreperation

Indlæg af anden77 »

Ja og flytte kronrøret gør jeg ikke så hellere bunden,og bunden er rigtig fin bileder kan ses under renoveringsprojekt
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"