Stel klart - hvad nu?

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Jazz
Helt ny i flokken
Indlæg: 8
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 18:50
Kontakt:

Stel klart - hvad nu?

Indlæg af Jazz »

Hejsa,

Jeg har nu endeligt fået ordnet mit stel - og min baggaffel, så de står som nye - sandblæst og malet. Jeg er dog stadig meget våd bag ørerne, så jeg er i tvivl om hvad er næste skridt mht. mit projekt / samling af yamahaen. Jeg mangler givetvis en masse dele, men er meget i tvivl omkring hvorledes jeg griber tingene an, så jeg kan komme videre. Jeg har lidt svært ved at tyde nogle af de instruktionsmanualer som jeg har kunnet finde.

Håber I kan hjælpe mig lidt på vej!

Jesper
Dum Spiro Spero
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Stel klart - hvad nu?

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

mit bud ville være på den vidre renovering,,, at du sliber de små løs dele som skal males ned og maler dem ,,,farve for farve ,,, så slib lygteøre,, forlygtehus ,,, gaffelbro og topplade forgaffelben motorskjold dele osv vidre ,,, kort sagt gøre det som du vil have lakeret klar til at male,,, mal/ lakere så evt alt det grå,,, når det er hærdet ,,, imens det hærder kan du trække ledninger i stel,,, samt lave de evtuele forlænger stykker der skal gå ud til bremsekontakten,,, blinklys af bag og til din baglygte og montere tændspolen så lakere du det sidste sorte,,, mens det sidste sorte hærder,,, samler du foreks. forgaffel bene,,, derefter kan du samle motoren,,, og hænger den på plads i stelet og samler ledningerne fra svinghjulet med dem i stelet,, så er det sidste sorte hærdet og du kan montere gaffelbro,,, forgaffel ,,, lygteøre og hus osv og samle lednings nettet i forlygten samt lave de ledninger der skal til blinklys og horn samt montere styret og samle ledningerne med de andre i forlygten,,, så mangler du bagsvinger og hjulne plus lidt småting at montere ,,, men du har udnyttet ventetiden på at din lak den hærder op,,, bare et bud på det,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Stel klart - hvad nu?

Indlæg af strynboen »

tja hvis den er en dx,,ville jeg begynde at samle dele og renovere den...det er en dyr og kompliceret del af knallerten ..er det k1 er det noget enklere
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Stel klart - hvad nu?

Indlæg af Tottenham »

strynboen skrev:tja hvis den er en dx,,ville jeg begynde at samle dele og renovere den...det er en dyr og kompliceret del af knallerten ..er det k1 er det noget enklere
Vil gi johnny ret !
Få alt malet iden du starter montering, da det hele bliver lettere :(y)
I ventetiden kan lægge det hele op på et bord e.lign, så du er sikker på du har det hele
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"