Altså jeg har stået her og studeret min gamle skæve puch maxi som kan købes
men altså ovre i min kasse finder jeg nogle gamle cyllindre som jeg står og kigger lidt på, da jeg er ved at polere skyllekanaler op på min 44,5mm yamaha cyllinder.!
Jeg har opdaget at på puch'ens cyllinder er der intet væg mellem skyllekanaler og stempel, som der er på min cyllinder til yamaha'en.. Jeg er tilmed ved at få røde fingre af at gnubbe, eller hvertfald forsøge at gøre det glat, men med meget lidt held.. det går virkelig langsomt og er virkelig besærligt..
men altså på yamahaens cyllinder behøves disse vægge så? for hvis ikke er arbejdet jo meget meget nemmere at gå til
måske nogen har haft samme tanke
yams- og puchcyllinder
-
- Stor knallert
- Indlæg: 166
- Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
- Kontakt:
yams- og puchcyllinder
- Vedhæftede filer
-
- puch cyl
- HPIM4695.JPG (52.77 KiB) Vist 2796 gange
-
- Yams cyl
- HPIM4701.JPG (48.63 KiB) Vist 2796 gange
Re: yams- og puchcyllinder
Det har jeg erfaring med! Jeg fik boret en std cylinder op til 44 mm "back in the days". Jeg holdt udstødningsporten 100% standard men væggen til den 3. skyllekanal blev fjernet. Den kørte fantastisk, intet mindre!
Med en std 10mm karburator fik jeg al den herlige trækkraft, jeg kunne ønske mig.
Jeg har dog ingen forklaring på, om selve dét at fjerne væggen i sig selv giver noget. Men den kan ihvertfald sagtens køre med det.
Med en std 10mm karburator fik jeg al den herlige trækkraft, jeg kunne ønske mig.
Jeg har dog ingen forklaring på, om selve dét at fjerne væggen i sig selv giver noget. Men den kan ihvertfald sagtens køre med det.
Re: yams- og puchcyllinder
der er lige det at puch cylenderen er hårdforcromet,og extrem slidstærk,en yamaha cylender af støbejern vil blive slidt mere pga at der er mindre støtte af stemplet,med åbne skyllekanaler,tror også at stempel ringene har ringere køling,når der er mindre kontakt
så der er flere ulemper ved det. .der er dog den fordel at det er muligt at hæve sky llekanalerne,når de er åbne
der er dog det gamle puch trix,med at lægge en 3mm aluplade,med samme fason som bundpakningen,mellem cylender og blokken,det hæver skyllekanalerne,der skal så drejes det samme af toppen af cylenderen,så stemplet ikke støder mod toppen.
så der er flere ulemper ved det. .der er dog den fordel at det er muligt at hæve sky llekanalerne,når de er åbne
der er dog det gamle puch trix,med at lægge en 3mm aluplade,med samme fason som bundpakningen,mellem cylender og blokken,det hæver skyllekanalerne,der skal så drejes det samme af toppen af cylenderen,så stemplet ikke støder mod toppen.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
-
- Stor knallert
- Indlæg: 166
- Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
- Kontakt:
Re: yams- og puchcyllinder
super... jeg lader da være, jeg var bare nysgerrig
altså har i lagt mærke til min sag i bagrunden hvis i kigger gennem puchens cyllinder - der er jo ikke et øje tørt
altså har i lagt mærke til min sag i bagrunden hvis i kigger gennem puchens cyllinder - der er jo ikke et øje tørt
Re: yams- og puchcyllinder
Hvad koster din maxi og hvor kommer du fra ?
Hilsen Mads
Yamaha FS1 1978 DX speciel
Yamaha FS1 1978 DX speciel