![(y) :(y)](./images/smilies/PDT_Armataz_01_34.gif)
Jeg er nysgerrig efter at vide, om der sidder nogen bag skærmen, som har et godt tip til gummi, som er blevet meget hårdt af at være påvirket af olie eller benzin i tidens løb? Det være sig gummi i membranhuse, indsugningsgummi ved karburator eller gummi ved en olietank mv.
Jeg har held med at varme på gummiet når jeg skal ha indsugningsrøret på karburatoren på en Passola f.eks. Så bliver det smidigt så længe det er varmt. Men problemet opstår igen når det er kølet af igen.
Er det muligt at der findes en metode, hvorpå man kemisk eller på anden vis et "Det Leth" trick kan få det smidigt igen, og beholde smidigheden? Hvad sker der med gummiet siden det opfører sig sådan og bliver hårdt med tiden?
Og til sidst hvordan vedligeholdes gummiet så det undgåes at det bliver hårdt med tiden?
På forhånd tak.