Thansen svigter, kickstart pedal ????

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Fredy430
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: ons 10. nov 2010 00:46
Kontakt:

Thansen svigter, kickstart pedal ????

Indlæg af Fredy430 »

Halløj, jeg tog min kickstarter af sidste uge da jeg skulle skifte min gearskift aksel. Men nu kan jeg sku ikke få den kickstart på igen så jeg ikke kan få en skrue der passser i den. (den gammel havde vist været knækket der inde i meget lang tid..) jeg købe en i thansen, og de sadge "stol på mig knækt jeg havde selv en yamaha 4 gear, den skal sku nok passe) men den passer ikke. Hvad skal jeg gøre !!!!!
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Thansen svigter, kickstart pedal ????

Indlæg af Dewil »

Gå tilbage til herren i T-hansen og forklare ham at han lider af vrangforestillinger og bør søge læge snarrest... :lol: dernæst købe den slags hos Benny, så skal det nok virke.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Thansen svigter, kickstart pedal ????

Indlæg af Morten - Webmaster »

Dewil skrev:Gå tilbage til herren i T-hansen og forklare ham at han lider af vrangforestillinger og bør søge læge snarrest... :lol: dernæst købe den slags hos Benny, så skal det nok virke.
Hørt ! Jeg forstår ikke i bliver ved med at handle i den snot-butik...
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4254
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Thansen svigter, kickstart pedal ????

Indlæg af FS1originalen »

Morten - Webmaster skrev:Hørt ! Jeg forstår ikke i bliver ved med at handle i den snot-butik...
Rolig nu Morten... Jeg sneg mig derind og købte 2 viskerblade til min bil i sidste uge :!: De virker faktisk begge endnu :thunge

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Thansen svigter, kickstart pedal ????

Indlæg af Morten - Webmaster »

FS1originalen skrev:
Morten - Webmaster skrev:Hørt ! Jeg forstår ikke i bliver ved med at handle i den snot-butik...
Rolig nu Morten... Jeg sneg mig derind og købte 2 viskerblade til min bil i sidste uge :!: De virker faktisk begge endnu :thunge

Erik
ok... jamen bevares, de har da enkelte produkter der virker fordi det er mærkevarer, men 80-90% % er da noget bras....
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4254
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Thansen svigter, kickstart pedal ????

Indlæg af FS1originalen »

Morten - Webmaster skrev:ok... jamen bevares, de har da enkelte produkter der virker fordi det er mærkevarer, men 80-90% % er da noget bras....
Enig... Min kone har faktisk forbudt mig at handle i den butik.... "Du er altid så sur resten af dagen når du har købt noget der" er begrundelsen :oops: '

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Thansen svigter, kickstart pedal ????

Indlæg af Morten - Webmaster »

FS1originalen skrev:
Morten - Webmaster skrev:ok... jamen bevares, de har da enkelte produkter der virker fordi det er mærkevarer, men 80-90% % er da noget bras....
Enig... Min kone har faktisk forbudt mig at handle i den butik.... "Du er altid så sur resten af dagen når du har købt noget der" er begrundelsen :oops: '

Erik
Hehe.... klog kone du har !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Fredy430
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: ons 10. nov 2010 00:46
Kontakt:

Re: Thansen svigter, kickstart pedal ????

Indlæg af Fredy430 »

Det jo bare det der med at man "lige kan smutte derned" i stedet for at bestille .. men jeg er sku færdig med thansen med mindre jeg skal købe olie.
Fredy430
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: ons 10. nov 2010 00:46
Kontakt:

Re: Thansen svigter, kickstart pedal ????

Indlæg af Fredy430 »

Det er en orginal kickstartaksel, kan i garentere mig for at den kommer til at passe hvis jeg køber den fra www.yamahafs1.dk
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Thansen svigter, kickstart pedal ????

Indlæg af Guess who »

Ja!

Hvis stålerne på akslen er 100% iorden vil jeg garantere at en kickstarterarm fra www.yamahafs1.dk virker.

Mvh
Benny
Fredy430
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: ons 10. nov 2010 00:46
Kontakt:

Re: Thansen svigter, kickstart pedal ????

Indlæg af Fredy430 »

Det er den, jeg køber sku en så ;)
Brugeravatar
Stange
Stor knallert
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 10:18
Kontakt:

Re: Thansen svigter, kickstart pedal ????

Indlæg af Stange »

Jeg har også købt en i hr. hansen da jeg skulle have min ud og køre(godt og vel et år siden) Den virker dog endnu, men som mange andre også har oplevet støder den på udstødningen og laver mærker? Er det noget der kan blive afhjulpet, ved en original? Er vinklen anderledes på en original kickstarter?
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge :D

Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på :D
stampe55
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: søn 5. dec 2010 18:48
Kontakt:

Re: Thansen svigter, kickstart pedal ????

Indlæg af stampe55 »

Hej. Min kickstarter tager ikke rigtig fat på motoren, og takkerne er slidt. Så jeg skal have skiftet den. Er det "bare" den kickstarter aksel til 75 kr. Jeg skal købe eller er der andet jeg skal købe med?
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Thansen svigter, kickstart pedal ????

Indlæg af Dewil »

Hejsa, velkommen til :D
Er det pedalen der ikke har fat i akslen, eller er der akslen der ikke overfører kræfterne så motoren drejer rundt?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"