Hej forum, jeg sat nyt stemple og cylinder i min yamha i går aftes. og nye pakniger selvfølgelig, og så startede den i første forsøg, men kørte meget urent, og det var som om den ikke fik benzin ordenligt. Efter en lille køre tur på ca. 200 meter gik den død lige uden foran huset, og så gad den overhovet ikke at starte, da jeg så prøvede her igen i dag gad den heller ikke. Det kan næsten kun være kaburatoren ?? men hvad skal der gøres ved den ? håber i kan hjælpe mig sætter virkelig pris på det
Fredy430 skrev:Hej forum, jeg sat nyt stemple og cylinder i min yamha i går aftes. og nye pakniger selvfølgelig, og så startede den i første forsøg, men kørte meget urent, og det var som om den ikke fik benzin ordenligt. Efter en lille køre tur på ca. 200 meter gik den død lige uden foran huset, og så gad den overhovet ikke at starte, da jeg så prøvede her igen i dag gad den heller ikke. Det kan næsten kun være kaburatoren ?? men hvad skal der gøres ved den ? håber i kan hjælpe mig sætter virkelig pris på det
Hej Freddy430
Jeg kan se du er ny bruger og er helt sikke på du kan få stor hjælp herinde. Velkommen
Men et spørgsmål er fra start her før nogen kan svare "kørte den perfect inden du skiftede cylinder og stempel" ? Gjorde den dette er det sikkert i karburator delen der ikke passer mere da tænding må være iorden og du har lavet en væsentlig ændring der ikke passer sammen, eller noget helt galt med den nye cylinder. Det kan selvfølgelig også være noget er ødelagt i tændingen men dette virker som et pludseligt samentræf.
lad os lige høre herom og du vil få masser af input for at kome igang igen.
Mvh Jesmo71
Yamaha YB100 deluxe (Adskilt m. match)
yamaha DX 78 (Sønnens der er renoveret)[/i]
Tak for det, kan svare så godt som muligt. Det var slemmer før, og er så blevet en smule bedre nu, tænding stillede jeg før skiftede til 0,35 da den stod forkert før. Jeg er næsten 100% sikker på at tændingen og cylinder/stemple er som det skal være.
jeg tror dine platiner er døde, prøv at kig derind mens en kammerat træder på kickstarteren. Gnister det, så skift kondensator og platiner (ikke platiner uden kondensator)
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner: Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret, Projekter på lager: Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på
Ved ikke om den er thansen, men det er fra mindst 2005. jeg er også sikker på tændingen er præcis som den skal være. Kaburator ? Den er orginal fra 1979
Tror måske at du skulle lede efter hvor den evt. kan tage falsk luft? Ryger den meget når den endelig er igang? Er menbranhuset skruet på indsugningspladen med unbacho-skruer?