Bøsninger i bagsvingeren

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
jobba
Stor knallert
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 10. maj 2010 21:30
Kontakt:

Bøsninger i bagsvingeren

Indlæg af jobba »

Hejsa allesammen (:

Hvordan får jeg mine gamle ødelagte bøsninger ud? Bare banke dem ud med hammer eller er der andre metoder?
Og hvordan får jeg så de nye i? kan jeg sætte et top-nøgle på og så banke dem ind?

ps. bøsninger er originale men det er bagsvingeren ikk (t. svansen model detsværre :(

Tak på forhånd (:
Hilsen Mateusz :)
..............................................................................................................................................................................
Yamaha FS.1 DX. 79
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3218
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Bøsninger i bagsvingeren

Indlæg af Jensmc »

Jeg ville ikke slå dem ud. Jeg har set flere svingere, der kommer ud af facon, da der slåes for meget.- Hvis du fjerner den midterste rør og gummiet, så kun yderrøret, som er presset i, er tilbage, kan du forsigtigt, med en løs nedstrygerklinge, save næsten ogennem bøssets materiale, og derefter med en gammel skruetrækker brække bøsningen i stykker.
God fornøjelse! Det tager noget tid, men er nok den mest skånsomme metode. Men pas på ikke at save i selve svingeren.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
jobba
Stor knallert
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 10. maj 2010 21:30
Kontakt:

Re: Bøsninger i bagsvingeren

Indlæg af jobba »

tak, så prøver jeg .
..............................................................................................................................................................................
Yamaha FS.1 DX. 79
Brugeravatar
jobba
Stor knallert
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 10. maj 2010 21:30
Kontakt:

Re: Bøsninger i bagsvingeren

Indlæg af jobba »

og hvordan får jeg så de nye ind?
..............................................................................................................................................................................
Yamaha FS.1 DX. 79
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3218
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Bøsninger i bagsvingeren

Indlæg af Jensmc »

Den bedste måde efter min mening er med en hydraulisk presse. Alternativt kan en kraftig skruestik bruges som presse.
MEN IKKE HAMMER!!!!! Så deformeres det tynde metalrør.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Bøsninger i bagsvingeren

Indlæg af Allan M »

At få de nye bøsninger ind: I fryseren med bøsningerne. Og varm svingeren op (men ikke så du brænder nallerne). Så hjælper naturlovene dig også lidt (varme udvider, kulde trækker sammen).

Men det er djævelsk at få bøsninger i.....
Senest rettet af Allan M fre 17. sep 2010 19:59, rettet i alt 1 gang.
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: Bøsninger i bagsvingeren

Indlæg af T.B. »

Hej nu kan jeg jo ikke huske om bøsningen er 22 eller 23mm. udvendig. Men et bor der er 1mm. mindre end bøsningen i en søjleboremaskine og så stille og roligt.... og med tungen lige i munden. Så sidder der en lille krans af rest materiale tilbage,der nemt fjernes med en flad skruetrækker :(y) :D
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"