Hvordan skal lejerne vendes i motoren?

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Brugeravatar
jobba
Stor knallert
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 10. maj 2010 21:30
Kontakt:

Re: Hvordan skal lejerne vendes i motoren?

Indlæg af jobba »

ok tak allesammen (:
så mens delene især gearkassen tænker jeg på er i diesel skal jeg børste dem? er det ikk sådan du mener ?
..............................................................................................................................................................................
Yamaha FS.1 DX. 79
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Hvordan skal lejerne vendes i motoren?

Indlæg af Dewil »

Ja det hele skal børstes med en tandbørste, helst ikke for stor og kun med tænderne....... DET ER GAS!!!! :lol: :lol: :lol:
jobba, du skal til at slape af i skuldrene, det er ikke så svært, pas på ikke at gøre livet mere kompliceret end det behøver at være. :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
jobba
Stor knallert
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 10. maj 2010 21:30
Kontakt:

Re: Hvordan skal lejerne vendes i motoren?

Indlæg af jobba »

jamen for satan da, det jo første gang jeg gør det :whew
..............................................................................................................................................................................
Yamaha FS.1 DX. 79
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Hvordan skal lejerne vendes i motoren?

Indlæg af Dewil »

Det er præcis derfor at jeg fortæller dig: gennemkig alt tilgængeligt materiale (reservedelskataloger, haynes, guider (nielsfup´s)) så er man altså kommet langt. Der er ingen hurtig vej til viden i denne kaliber, desværre :(
Hvis det er nogen trøst, kan jeg fortælle dig at jeg personligt ingen viden har om nogen anden knallert end FS1. Så hvis jeg stod og skulle lave et andet mærke og model, ville jeg også være på bar bund. :? I den situation ville jeg gennesøge al tilgængelig info og være lykkelig hvis jeg oven i hatten faldt over et forum som dette :D
Men klø nu bare på, vi glæder os til at se en gennemrenoveret Yamaha klar til nye skarnsstreger.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Hvordan skal lejerne vendes i motoren?

Indlæg af nielsfup »

jobba skrev:ok tak allesammen (:
så mens delene især gearkassen tænker jeg på er i diesel skal jeg børste dem? er det ikk sådan du mener ?
Hej
Ja du lægger delene i diesel og børster med en gammel opvasker børste eller ligende.
Man kan da godt bruge en tandbørste :D Men tror nu der er for lille.
Når de syntes det er rent, tørre du dele af med en klud og giver dem lidt olie.
Husk at se efter at geargassen er samlet rigtigt. Med skiver låseringe osv.. Og at det ikke mangler tænder en de er blå eller meget slidt
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
jobba
Stor knallert
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 10. maj 2010 21:30
Kontakt:

Re: Hvordan skal lejerne vendes i motoren?

Indlæg af jobba »

så er den samlet :rocks hehe
venter bare en dags tid, så pakningen nå at tøre og så sætter jeg kobling og resten på igen hehe
er bare spændt på om det hele virker igen :thunge
..............................................................................................................................................................................
Yamaha FS.1 DX. 79
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"