Min Yamaha ligger nu i kasser,rengjort,malet og venter på det nye værksted bliver bygget engang.
Før den blev skilt legede jeg med forskellige opsætninger,jeg kan bedst lide moment og ikke så hysteriske motorer,når jeg skulle hyggekøre her i det bakkede højfyn,men skulle da også prøve hvad jeg kunne få den til at rende.
Jeg har dog kørt masser af hystader som tidligere crosskører,hvor jeg dog sluttede med at køre 250 og 500 cc.
Nå til sagen.
Fik fat i en drejeventilsmotor fra holland der havde ødelagt blok,så den blev svejset,nye gevind, og så er der nok nogen der bliver sure men den blev filet til så skyllekanalerne passede til den cylinder jeg viser jer her.
Det er en 4 gears motor med alm.platin tænding.
Gearing 16-43
indsugning 16mm. mikuni , 16mm. hul til drejeskiven og hurtig drejeskive 200 strålespids
Cylinderen er filet som i ser og udstødningsporten er 24 mm. fra top,så ikke værre end en Z1 men alligevel meget større areal uden at miste alt bundtrækket.43 mm. boring
Højkomprimeret topstykke der passer til cylinderen.
Alm.stempel med 2 ringe.
Og så lige en Boss udstødning med 36 mm. forrør.
Den kan sagtens køres pænt med den større boring,men skal dog helst have nogen tæsk hvis det skal gå stærkt.
På strækningen mellem Morud og Søndersø er der et langt lige stræk,fladt og måske et par kilometer og der kørte den over 100 hele tiden men lad os bare sige 100 km.t ,den viste 110 på et originalt speedometer men jeg blev målt af min bror på hans motorcykel som viste 105, en 2 år gammel Yamaha.
En Nissan Micra har målt mig til 110 km.t på samme stræk.
Den kører næsten med fulde omdrejninger,da den kun tager lidt flere når det går lidt ned af bakke.
Håber i tror mig,de 100 km.t mener jeg er mulige,bare alt er tæt og indstillet,og så er der stadig ting der kunne ændres på den som må komme engang.
Mvh Flemming.
PS, glemte lige at chaufføren kun vejede 74 kg på det tidspunkt.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)