Ang. forgaffel!

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Jazz
Helt ny i flokken
Indlæg: 8
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 18:50
Kontakt:

Ang. forgaffel!

Indlæg af Jazz »

Hej,

Jeg har netop - efter megen besvær - fået mine forgafler skilt ad. Jeg har i denne forbindelse lige et par spørgsmål:
1) Under dette knækkede en tingest (kender ikke navnet) inde i det indre gaffelrør (kun den ene). Dette er mit første "projekt", så min viden er meget begrænset. Den har holdt den skrue som skrues ind i bunden af det ydre rør, men manualerne viser ikke denne - men blot en bolt - derfor min forvirring. Såfremt jeg ikke kan få en sådan tingest, hvorledes sikrer jeg så tæthed, for jeg går ud fra det er det den er til.
2) De indre gaffelrør er lidt rustne, og har et par mindre hakker i sig - er de så utætte og skal skiftes, eller gør dette ikke noget.
3) Ifølge reservedelskataloget er min forgaffel en DX76 - hvor omhyggelig skal man generelt være med at købe nye reservedele - er der meget forskel på K1, DX76 - 77 -78 osv.?

Håber I kan hjælpe mig,

Vh.

Jesper

P.S. Jeg har vedhæftet et par billeder af forgaffel og tingesten
Vedhæftede filer
1.jpg
1.jpg (223.22 KiB) Vist 3351 gange
2.jpg
2.jpg (210.93 KiB) Vist 3351 gange
3.jpg
3.jpg (161.57 KiB) Vist 3351 gange
Dum Spiro Spero
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Ang. forgaffel!

Indlæg af Nikolaj Y »

jeg ved kun lidt om inderbenene, men der er meget forskeld på 76' og 77', 78' og hvis der ikke er rust/ridser der hvor pakningen kører er så gør det ikke noget :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Ang. forgaffel!

Indlæg af strynboen »

hej det er 76 ben du har,,og de er netop rustne hvor pakdåsen køre,,så de bliver ikke tætte..den dims du har skruet ud af bunden..er et bundstop..det kan tætnes med en lille fiber skive under skruen..det er det nemmeste..men prøv at bruge søge funktionen..der er skrevet meget..og ja de inderrør er umulige at finde..og den fra taivansen kan ikke bruges
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jazz
Helt ny i flokken
Indlæg: 8
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 18:50
Kontakt:

Re: Ang. forgaffel!

Indlæg af Jazz »

Hvorfor kan de inderrør fra Thansen ikke bruges? Og hvor kan jeg skaffe nyt "bundstop", hvis det er - eller menes der at jeg kan undvære bundstop hvis jeg bruger en fiberskive under skruen - hvis så, så forstår jeg det ikke helt.
Jesper
Dum Spiro Spero
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Ang. forgaffel!

Indlæg af strynboen »

SØG :!: :!: :wink:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jazz
Helt ny i flokken
Indlæg: 8
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 18:50
Kontakt:

Re: Ang. forgaffel!

Indlæg af Jazz »

Det er da ikke et specielt produktivt svar at give :?
Dum Spiro Spero
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Ang. forgaffel!

Indlæg af strynboen »

det er ikke for at være u høflig..men der ligger 10 sider herinde tætskrevne om dette enme,,jeg har bla ombygget inderrør..og drejet diverse dele til rep..det er et velbeskrevet enme,,da dette spørgsmål er et af de mest omtalte efter skivebremse og calibre..men du må lige bruge søgefunktionen på denne side,,jeg kan ikke finde ud af at linke
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"