![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Er du sikker på at neddrejningen skal vende mod tandhjul? Syntes altid at have set at det er omvendt du har evt ikke et billede vel?nielsfup skrev:Hej Og mange tak
Jeg plejer at montere pak-ringen først og der efter sætter bøsningen på plads.
Men pas på at bøsningen ikke er slidt så der er et spor i den. Eller at over fladen ikke er rug.
Der har været problemer med dem fra Thansen.
Husk at den skal vende med neddrejningen ud mod tandhjulet. Og at der skal være en lille rejfning på den ende der skal ind mod motoren for ikke at ødelægge pakningen
Ahh ja det giver sku da også mening med af kæden ikke skal ramme, takker så blev jeg lidt klogere i dagnielsfup skrev:Hej
jeg har ikke noget billede eller tegning.
Men Neddrejningen er lavet specielt til 9T fortandhjul.
Funktionen er at kæden ikke skal ramme bøsningen. For oprindeligt er den lavet med et større tandhjul og så er det ikke nødvendigt med denne neddrejning.
Ja, de har jo nok fin-tænkt de japanere, konstruktionen har jo holdt meget godt (indtil viderenielsfup skrev:Hej Kim
Skal lige tænke over A
Men B
Det er jo lige skårene tænder så der kommer ikke aksiale kræfter ved belastning som i en bil gearkasse.
Man bruger bare alu. huset til at optade de små kræfter ved gear skift.
Tror jeg
- gode pointer, og som nielsfup er inde på, er "dynamikken" nok den, at den radiale belastning mellem koblingsside og tandhjulssiden bliver optaget mellem de gearhjul der er i indgreb (bliver presset mod hinanden.strynboen skrev:vi har før talt om at skifte bronce bøsningerne til nåle lejer,,men akslen skal så hærdes,,ellers vil sliddet bare komme der,,og så er der det med støj/vibrationer,måske giver oliefilmen i bøsningen en dæmpning..men husk at denne knallert er tænkt som et billigt transportmiddel..en 125 mc er helt anderledes solidt bygget,,ideen er nok at man skulle købe en mc hvis behovet var lidt større..
vedhæftet billede viser min gearkasse,,der var 2 skiver ,,men de er ikke i reservedels bogen,,og de vil nok bare sidde løse i gearkassen,,da tandhjulene er fikseret...jeg har ikke genmonteret dem..og den køre fint,,jeg fik ingen svar da jeg spurgte på forum,,sidste år..
strynboen skrev:vi har før talt om at skifte bronce bøsningerne til nåle lejer,,men akslen skal så hærdes,,ellers vil sliddet bare komme der,,og så er der det med støj/vibrationer,måske giver oliefilmen i bøsningen en dæmpning..men husk at denne knallert er tænkt som et billigt transportmiddel..en 125 mc er helt anderledes solidt bygget,,ideen er nok at man skulle købe en mc hvis behovet var lidt større..
vedhæftet billede viser min gearkasse,,der var 2 skiver ,,men de er ikke i reservedels bogen,,og de vil nok bare sidde løse i gearkassen,,da tandhjulene er fikseret...jeg har ikke genmonteret dem..og den køre fint,,jeg fik ingen svar da jeg spurgte på forum,,sidste år..