78'eren var ude og køre en lang tur i aftes, og kørte super godt.
Så idag monterer jeg et sæt omdrejningstæller/speedo og en anden tændingslås. Dette gør jeg for at teste om det virker inden det evt skal slibes og lakeres.
da vi så skal ud og trille en tur opfører dyret sig ikke pænt, den er svær at starte, og når den endelig starter "skyder" den og sætter ud hele tiden.
Jeg tænker at det må være tændingslåsen, og tager tændinglåsen og omdrejningstælleren fra (men egentligt har omdrejningstælleren jo ingen betydning, da den ikke er tilsluttet tændingsledningen sort/hvid, men den hvide).
Nå men anyway, det hjælper ikke en dyt, og jeg kan nu se at den gnister kraftigt blåt mellem platinet.
Platinet har kørt max 20 km og er af god kvalitet (eller VAR god kvalitet)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Og så spørgsmålet... plejer det ikke at være fordi kondensatoren er færdig når platinet gnister blåt?