Den gule bandit blev for en måneds tid siden udstyret med min 76cc motor, da model 44x44 så småt havde tygget sit 2. stempel i stykker henover denne sæson.
Oprindeligt blev den udstyret med en hjemmebrygget potte i rustfrit stål, men da den endte med at revne, røg der en helt almindelig 32mm udstødning på.
Primærsiden er med ligeskårne tænder og udveksling 19/70. Gearing ... 14/31. 14/33 ville i princippet passe bedre, men en 4g motor + et overgear fungerer rigtig fint for mig.
Jeg begriber ikke, dette kan lade sig gøre.
NB! Det er er såkaldt "motoreffekt". Men den mangler ikke noget ude på vejen.
Kreidler: 76cc, membran etc.
-
kreidlerhansen
- Moderator
- Kontakt:
Kreidler: 76cc, membran etc.
- Vedhæftede filer
-
- Screenshot_2025-10-23-15-06-17-85_be80aec1db9a2b53c9d399db0c602181.jpg (67.07 KiB) Vist 1159 gange
-
- IMG20251022201644.jpg (293.25 KiB) Vist 1159 gange
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Re: Kreidler: 76cc, membran etc.
Hej Jesper
Du skriver " havde tygget sit 2. stempel" det lyder ikke så godt, kører du ikke med kvalitets stempler ?
iøvrigt en god ydelse med den potte, jeg har jo prøvet en knæk udst. men det var ikke den sorte, med den hel forchromede var der ingen power.
Steen Thorhauge
Du skriver " havde tygget sit 2. stempel" det lyder ikke så godt, kører du ikke med kvalitets stempler ?
iøvrigt en god ydelse med den potte, jeg har jo prøvet en knæk udst. men det var ikke den sorte, med den hel forchromede var der ingen power.
Steen Thorhauge
-
kreidlerhansen
- Moderator
- Kontakt:
Re: Kreidler: 76cc, membran etc.
Jeg har bare kørt nogle kilometer. Det er intet, som holder evigt, når motoren jævnligt ser 14.000rpm, heller ikke VHM.Steen T skrev: ↑søn 16. nov 2025 12:12 Hej Jesper
Steen Thorhauge
Når det er slidt forbi 5/100mm begynder de at rasle. Fra dét punkt begynder man for alvor at slide sin cylinder skæv. Det er en sliddel.
Jo længere slaglængde til identisk længde plejlstang, desto større bliver det problem og kommer tillige tidligere.
Den eneste forskel på min den sorte og den blanke, er knækkets placering og beslagets.ditto. indmaden er identisk, men de definerer forskellige forrørslængder.
Jeg har modificeret dæmperindsatsen + endekappen en anelse.
Jesper Hansen
MC/Knallert
MC/Knallert