Maxi airsal 38 mm t6

Tuning og Racermaskiner - Alt som ikke vedrører lovlige knallerter.
Besvar
Vespa-gut
Junior knallert
Kontakt:

Maxi airsal 38 mm t6

Indlæg af Vespa-gut »

Hejsa.
Jeg fik pludselig fat i en anden cylinder end jeg havde gået og tænkt! Så pressede flere spørgsmål sig på :lol:

Har fået en ny model airsal 38 mm t6 cylinder og topstykke sæt, dertil org. rund Bing 12 mm, 28 mm cigar RS udstødning.

Jeg har købt nyt komplet org. Lignende luftfilter med slange og dyser, men hvilken fordel har denne slange? Og er denne opsætning bedst at bruge en begrænsning i form af en dyse til?

Jeg er nået til at skulle køre den ind, har bare ikke haft tiden! Er en dyse 68 en fornuftig start, eller hvor tænker i man er henne?

Efter den rette dyse er kommet i skal tændingen ses på, jeg forestiller mig omkring 1,4 før top? Lyder det fornuftigt?

Mvh Vespa
MCL
Stor knallert
Kontakt:

Re: Maxi airsal 38 mm t6

Indlæg af MCL »

Hej

Slange og propper begrænser luftindtaget. På den cylinder ville jeg nok starte med luftfilter med slange og u. propper og en dyse 66, og så kunne jeg forestille mig den vil lande på 64 når det hele er kørt til efter ca. 100km.

Du kan sagtens starte med 68, på en maxi er det ret tydeligt når den går rent ved fuld gas.

God fornøjelse
Vespa-gut
Junior knallert
Kontakt:

Indlæg af Vespa-gut »

Det er vejen frem. Tak.
GaSelle
Junior knallert
Kontakt:

Indlæg af GaSelle »

Jeg har samme cylinder, dog med firkantet karburator. Dyse str. 54, VEC tænding, 28mm forrør og en cigar. Der er 14 tands fortandhjul, gule fjedre i en tre-armet kobling og selv med over to meter høj og robust bygget flot fyr på sadlen går den 57-59 km/t målt på GPS. Der er ingen prop og slange i luftfilteret. De gør det fantastisk godt, de Airsal T6´ere :)
´83 Puch Maxi Plus "K" - blå
´83 Puch Maxi K - grøn
Besvar

Tilbage til "Tuning"