Hejsa.
Jeg er den glade ejer af en bravo med lidt godter som 12 v har samlet...
Men... Jeg synes den har mistet gas responsen, den køre fint, men jeg fornemmer ikke at den har helt det samme skub fra start... Jeg har indstillet platiner til 0,45 og sørget for at div. Pakninger er tætte.. hvad mere kan have indvirkning?
Mvh Vespa gutten
Gas respons
Re: Gas respons
Kunne være den går lidt for mager. Prøv og giv den en lidt større dyse, se om det går den rette vej.
Beskriv gerne hvad dele den består af og hvad der er lavet.
Beskriv gerne hvad dele den består af og hvad der er lavet.
Re: Gas respons
Motoren består af:
Original blok med udvidet indsugning til 13 mm karburator. Skyllekanaler tilpasset så de matcher cylinderen.
Mazzucchelli krumtap med tilpassede styretider til cylinder kittet.
Athena 50 ccm med åbnede booster kanaler, og så er den lige rettet op/finpudset for optimal ydelse.
Polini højkomprimeret topstykke.
Dellorto sha 13 mm Malossi filter og dyse 66.
Original tænding med det lette originale svinghjul.
Jeg synes det kom sidst på 2024-sæsonen, derfor startede jeg med at indstille platiner i år..
Det kan måske godt være dysen, men vil det ændre sig med at motoren bliver kørt til?
Jeg har skiftet pakningen mellem blokken og cylinderen, kan det være den som har en anden tykkelse, og derfor så en lavere kompression? Hvad bruger i af pakninger? Tænker at jeg skal have købt et ark..
Mvh Christian
Original blok med udvidet indsugning til 13 mm karburator. Skyllekanaler tilpasset så de matcher cylinderen.
Mazzucchelli krumtap med tilpassede styretider til cylinder kittet.
Athena 50 ccm med åbnede booster kanaler, og så er den lige rettet op/finpudset for optimal ydelse.
Polini højkomprimeret topstykke.
Dellorto sha 13 mm Malossi filter og dyse 66.
Original tænding med det lette originale svinghjul.
Jeg synes det kom sidst på 2024-sæsonen, derfor startede jeg med at indstille platiner i år..
Det kan måske godt være dysen, men vil det ændre sig med at motoren bliver kørt til?
Jeg har skiftet pakningen mellem blokken og cylinderen, kan det være den som har en anden tykkelse, og derfor så en lavere kompression? Hvad bruger i af pakninger? Tænker at jeg skal have købt et ark..
Mvh Christian