Hej
Mit koblingskabel er sprunget så nu kunne jeg lige så godt lige få kigget lidt på den utæthed den har, den drypper lidt med olie mellem pakdåsen og koblingspinden.
Skifter man begge dele eller er det pakdåsen som med tiden bliver slidt? den har nu ikke kørt mere end 6-700km siden den blev skiftet sidst.
Koblingspinden måler 4,55 i diameter og 11,6 i længden, om den er original den jeg har ved jeg faktisk ikke.
Hvad vil du anbefale ?
Kan se man kan få en pakdåse bred og smal model, samt står der lang ved koblingspinden, findes den i forskellige længder?
Mvh. Brian
Utæt ved pakdåse ved koblingspind
Re: Utæt ved pakdåse ved koblingspind
Køb en original simmerring.
Den er forholdsvis billig.
Den er forholdsvis billig.
Senest rettet af Jensmc tors 27. mar 2025 20:33, rettet i alt 2 gange.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2178
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Utæt ved pakdåse ved koblingspind
Jeg mener også koblingspinden bør være original, den den uoriginale er så blød, at den lille kugle bliver presset ind i pinden, over tid.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)