Hej alle
Jf. anden tråd, så har jeg en urestaureret Maxi som jeg helst ikke vil ændre alt for meget på.
Jeg søger en original cylinder u. plump, skjold i grå ved tændingside, et pedalsæt og baglygte eller konsol til stor baglygte.
Alt med patina.
Har noget noget liggende ?
VH. Martin
Original Puch Maxi cylinder u. plump, pedalsæt, skjold og baglygte
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2195
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Original Puch Maxi cylinder u. plump, pedalsæt, skjold og baglygte
Vedr cylinder er der måske et lille "fif": Hvis du ikke kan skaffe original cylinder og evt har en ubrugelig K-Star cylinder (med det runde indsugningshul i foringen) til at ligge, kan den gøres brugelig ved at file det runde hul i foringen "tragteformet" som i den originale cylinder med en motorsav-kæde-fil igennem plumben. Jeg har lige gjort det på 2 stk og det virker.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Original Puch Maxi cylinder u. plump, pedalsæt, skjold og baglygte
Hej Poul-Erik
Jeg har vist nok en T-Hansen K-Star liggende, men selv med dit fif, kommer den vel ikke til at gå ordentlig?
- Er det ikke noget med, at portene på K-Star er helt i skoven?
Jeg har fået tilbudt en fin original cylinder, men den er også med plump, og det er jo næsten blasfemi at bore plumpen ud på den…
Jeg har vist nok en T-Hansen K-Star liggende, men selv med dit fif, kommer den vel ikke til at gå ordentlig?
- Er det ikke noget med, at portene på K-Star er helt i skoven?
Jeg har fået tilbudt en fin original cylinder, men den er også med plump, og det er jo næsten blasfemi at bore plumpen ud på den…