hon4y skrev: ↑ons 23. okt 2024 20:54
hej Poul Erik
ved godt det er en gl tråd, men fik du din Lano til at virke ? sidder nemlig med samme issue på 2 triptællere. Jeg har selv kørt med disse modeller så kender dem fint, de 2 trimmere er til at justere tælleren nøjagtig, dengang jeg gjorde det, målte vi en 100 mtr strækning nøjagtig op med et målehjul og så var det ellers bare at køre strækningen og justere indtil tælleren passede
Mvh
Hans O
Hej Hans.
Lad mig indrømme, at jeg ikke husker om den kom til at virke, men jeg har den stadig samt de papirer jeg fik om den, så jeg prøver lige at følge op på den i morgen eller snarest mulig.
Her er så diagrammet på Lano 8414:
- 20241025_163411.jpg (124.65 KiB) Vist 5471 gange
og historien bagved er måske lig din ?
Jeg blev ansat ved Jydsk Telefon i 1986 og fik senere en funktion, hvor der var hårdt brug for en triptæller - med vi fik nej, når vi spurgte, da de var for dyre dengang. Men tiden gik og det endte med, at økonomi-funktionen blev overbevidst om det u-undværlige instrument, så vi fik et par på prøve. De beviste hurtig deres værd, så alle kabelfejl-rettere fik dem til sidst. Da kobberkablerne var på deres højeste omkring 2009, fandt man denne gamle model i gemmerne, som jeg blev spurgt om jeg ville prøve at få den til at virke. Det kunne jeg ikke umiddelbar og kontaktede firmaet i Skanderborg - men her var opfinderen netop død og firmaet solgt til Care4All i Esbjerg. Samtidig stoppede den kollega, som tælleren var tiltænkt og jeg kunne sætte den på pause foreløbig. Denne pause varede indtil 2017, hvor jeg selv var med i en massefyring og fandt tælleren ved tømning af varevognen og så beholdte jeg den og fandt den frem i 2018 og opgav den igen. Nu har jeg fået mod på den igen og tænker på at måle lidt igen.
Jeg lurer lidt på om der måske skal sidde 2 DIN stik, for funktion "L" ender i det 5 polede DIN stik ? DIN stikket der sidder i 6 polede bruges på "A" og "B" som kommer med impulserne frem & bak. "R" er extern reset.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)