Jeg er ved at tilpasse en cyl. for min kammerat, og som sædvanlig skal der laves ændringer, jeg har målt på 2 stk 44mm New Edition, den første (som fik en skade) havde port tider på ud 172gr. skyl 124gr. ind 133gr. den jeg arbejder på nu har tiderne: ud 179gr. skyl130gr. ind 149gr. begge målt med 0,25mm cyl.pakn. som det ses på billedet burde der drejes af cyl. nederst, men jeg har valgt at betille et VHM stempel + 2mm, så kan jeg trimme til passende porttider, jeg har ikke erfaring med New Edition cylinderen, den skal gerne køre med en knæk udstødning,
Toppen har fået squish, karburator er en 19mm orign. Dellorto, indsugn. studs/port i cylinder er fintrimmet.
Jeg vender tilbage når den har været på rullen.
Kreidler 44mm New Edition
Kreidler 44mm New Edition
- Vedhæftede filer
-
- New Edition 44mm.JPG (85.42 KiB) Vist 2019 gange
Re: Kreidler 44mm New Edition
Som det ses, er blandingen lidt for fed, så med en mindre dyse vil den sikkert yde lidt mere, men 6,47hk v. 8000 omdr. er vel ikke helt tosset (på hjulet)
Udstødning er SPI 60, knækudst. blev afprøvet og målt til 4hk.
Ser godt ud Steen, jeg glæder mig til at se kurven og dyse størrelser når du er færdig
Michael Jensen
MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
Dysen skal ændres fra 82 til 80, jeg tror det er nok, tomg. dyse 40
Er du kommet i mål med din Kreidler?
Er du kommet i mål med din Kreidler?
Hej Steen
Nej ikke endnu, jeg er i gang med en ny 5 gears motor med nyt motorhus fra VHS, jeg har også købt et 80CC sæt fra VHS som skal tilpasses lidt for bedst performance i mellem området (forhåbentlig af Kreidler Hansen)
Nej ikke endnu, jeg er i gang med en ny 5 gears motor med nyt motorhus fra VHS, jeg har også købt et 80CC sæt fra VHS som skal tilpasses lidt for bedst performance i mellem området (forhåbentlig af Kreidler Hansen)
Michael Jensen
Hej Michael
Det lyder spændende (og dyrt) jeg vil også prøve med membran igen, har prøvet mit sæt på den tre gears nævnt ovenfor, istedet for et stort hul i stemplet, har jeg lavet en runding op i skørtet (som Peter Christensen) har lavet på hans membran sæt, det virker lovende, jeg vender tilbage, men først til foråret.
Det lyder spændende (og dyrt) jeg vil også prøve med membran igen, har prøvet mit sæt på den tre gears nævnt ovenfor, istedet for et stort hul i stemplet, har jeg lavet en runding op i skørtet (som Peter Christensen) har lavet på hans membran sæt, det virker lovende, jeg vender tilbage, men først til foråret.