Et spørgsmål om denne MC, men først lidt forklaring:
Min veterannabo købte denne MC af en vognmand, der ikke længere kørte på den og den havde stået stille i 11 år. Jeg blev spurgt om jeg ville prøve at få den i gang og det ville jeg gerne, dog uden at have erfaring med MC'er. Jeg skildte karburatorerne ad og alle messingdele kom i ultrabølge-karret - pånær højre tomgangsdyse, da den ikke kunne løsnes, for kærven ville kamre over, men jeg kunne køre et trådstykke igen og kunne se lys igennem. Begge karburatorerne blev samlet igen og så kunne maskinen starte - men efter få sekunder gik den i stå igen. Venstre tændrør var sjaskvåd, blev tørret og det samme gentog sig. Efter endnu en tørring af tændrør, prøvede jeg at køre en testtur for at belaste - men maskinen slog nogle gevaldige "skider". Nå, men langt om længe fandt jeg ud af, at den wacum-styrede benzinhanes membran var utæt, så den kunne suge benzin direkte ind før gasspjældet, så den nærmest forslugte sig. Ny membran anskaffet og monteret og nu kører den bedre end før. Jeg kom så til at se flere videoer om at de 2 karburatorer kunne være a-synkrone, så jeg forsøgte mig at gøre kunsten efter med tomme syltetøjs glas med lille slange i mellem og en slange på hver karburators studs. Der var lidt mere wacum i venstre side og efter lidt justering fik dem til at være synkrone. Men stadig væk vil den køre med udsættere og venstre tændrør bliver sodet, men det er højre karburator, der "nyser".
Hvorfor monstro ?
Jeg går ud fra, at den er med platin-fri elektronisk tænding, der nok ikke kræver vedligehold ?
Kan det være en ventil "paraply", der suges olie igennem og soder tændrør til ?
Det undrer mig også, at den kan starte med kold motor UDEN chocker ? Har jeg overset noget ?
Jeg kan ikke prøve med andre tændrør, da de kun er 12 mm gevind og til nøglevidde 18.
Suzuki GS500 E
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2170
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Suzuki GS500 E
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Suzuki GS500 E
Hvis den skyder/"nyser" plejer det så ikke at være et udtryk for en alt for mager blanding?
´83 Puch Maxi Plus "K" - blå
´83 Puch Maxi K - grøn
´83 Puch Maxi K - grøn
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2170
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Suzuki GS500 E
OK, det ville nok kunne høres mere tydeligt, hvis det kun var en een-cylindret med den velkendte "båååårp" lyd. Så kunne det tænkes at forrige ejer har isat en forkert dyse i højre karburator, eller der måske stadig er noget usynligt snask efter ultralyds-rens. Tak for svaret.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)