Gileraen er ved at være færdig
Jeg havde ønske om oplagt udstødning fra start, som den har haft original. Et Simson oplagt forrør, fra deres egen enduro model, passer helt uden tilpasning. Dertil en Jamarcol 32 mm cigar fra Kreidler og et stykke fladjern som ophæng.
Har noget heatwrap på vej til potten, fik et ordentlig brandsår på benet på første tur. Håber det duer..
Fik drejet et kokusan svinghjul ud, så det passer med konus på denne serie 1 krumtap. Det går, men med meget lidt luft omkring spoler. Jeg har slebet alt hvad der kan slibes, og bagpladen er slebet tyndere. Har lidt paranoia om det holder i længden, vi må se.
Tanken har jeg renset med kogende citronsyre, den så rigtig pæn ud indvendig. Men den stopper benzinfilteret total til efter kun få km, der har siddet en masse grums i kanterne, som nu ryster sig løs når den kører. Så tanken er afmonteret og den bliver skyllet kraftigt, der kommer meget lort ud af den stadig. Er spændt på hvor længe det bliver ved.
Den render solide 90 km/t på GPS, og kører total blæret. Føler mig som Terence Hill når jeg drøner rundt på den