Jeg har de sidste par uger rodet med den Yamaha Sting.
Cylinderen fik taget 1.5mm af toppen, men jeg kan simpelhen ikke få den over 42 km/t. Det føles som om den rammer en "mur" her, og er slet ikke oppe og ringe som den burde.
Setup er følgende:
PW50 kopi cylinder med 1.5mm aluspacer i bund, og 1.5mm drejer af toppen
PW50 kopi topstykke
Original 12mm karburator med alle pakninger inkakte og pt. dyse 75 (ved 64 skal den have choker for at komme op i omdrejninger, og jeg næste størrelse jeg har er 75 - alle 5mm Dellorto dyser)
Gianelli eller Mallosi udstødning - er ikke helt sikker på fabrikat
PW50 kopi luftfilter
Følgende er prøvet uden held:
Skift af CDI modul - som på anden Sting er testet ok
Skift af tændrør (pt. B5'er)
Skift af udstødning til original - går så 40 km/t
Skift af membran - som på anden Sting er testet ok
Alle pakninger gennemgået og den trækker ikke umiddelbart falsk luft nogen stedet. På karburator er indtag til 2 takts olie blændet
Lidt billeder fra cylinder hvor den nu åbner fuldt for skyllekanalerne og udstødning monteret. Den spilder ikke olie, og ved tænding er der ikke tegn på utæt simmerring.
Med dyse 75 kan jeg "bruge" ca. ½ - 2/3 af gassen før den begynder at firtakte og den trækker jævnt og stabilt hele vejen op, og står fint i tomgang, og falder ligeledes fint ned i omdrejninger når gassen slippes.
- Kan den simpelhen ikke "spise" al de benzin som karburator og de nu fuld åbne skyllekanaler kan give ? Nogen gode bud ?

- IMG_9520.JPG (112.44 KiB) Vist 11686 gange

- IMG_9523.JPG (108.2 KiB) Vist 11686 gange

- IMG_9527.JPG (93.03 KiB) Vist 11686 gange

- IMG_9534.JPG (98.14 KiB) Vist 11686 gange

- IMG_9535.JPG (185.54 KiB) Vist 11686 gange