Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::

Indlæg af Twinsport »

Fin Yamaha!
Den har kun 10 heste, så en topfart på 90 km/t. lyder ganske rimelig. De der moderne 4-takt 125'ere til begynderkørekort er lidt søvnige, men man må gå ud fra at de til gengæld er nærmest uopslidelige. Da mine unger startede på motorcykel, hentede vi derfor et par 125 totaktere hjem fra Frankrig, hvor udvalget er stort. En totakter passer bedre i karakteristik til en 18-årig med benzin i blodet :-) .

/Steen
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Kontakt:

Indlæg af knallert »

ja man føler sig i live på en 2 takter...der var chok chok chok i min gamle LC 125 uden udstødnings regulator...næsten som en cross maskine..
strynboen på test profil
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Kontakt:

Indlæg af Twinsport »

YPVS-servoen på min "nye" RD500 opførte sig ikke helt som jeg synes den skulle, så den måtte lige under luppen.
Den kørte egentlig på den rigtige måde, men den kørte alt for langsomt, så jeg forventede egentlig at den måske manglede smøring, eller bandt i en bøsning eller lignende. Det viste sig dog at være motoren der ganske enkelt kørte for langsomt. Den løb helt frit, så det var lidt mystisk. Jeg slagtede motoren ud af en anden (defekt) servo og flyttede den over. Så kan den vel køre 40 år mere.
2024-07-17 20.37.43.jpg
2024-07-17 20.37.43.jpg (156.65 KiB) Vist 141 gange
kreidlerhansen
Moderator
Kontakt:

Indlæg af kreidlerhansen »

Alt kan tunes 😄
Twinsport skrev: fre 19. jul 2024 08:15 YPVS-servoen på min "nye" RD500 opførte sig ikke helt som jeg synes den skulle, så den måtte lige under luppen.
Den kørte egentlig på den rigtige måde, men den kørte alt for langsomt, så jeg forventede egentlig at den måske manglede smøring, eller bandt i en bøsning eller lignende. Det viste sig dog at være motoren der ganske enkelt kørte for langsomt. Den løb helt frit, så det var lidt mystisk. Jeg slagtede motoren ud af en anden (defekt) servo og flyttede den over. Så kan den vel køre 40 år mere.

2024-07-17 20.37.43.jpg
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MCL
Stor knallert
Kontakt:

Indlæg af MCL »

Jeg har de sidste par uger rodet med den Yamaha Sting.

Cylinderen fik taget 1.5mm af toppen, men jeg kan simpelhen ikke få den over 42 km/t. Det føles som om den rammer en "mur" her, og er slet ikke oppe og ringe som den burde.

Setup er følgende:
PW50 kopi cylinder med 1.5mm aluspacer i bund, og 1.5mm drejer af toppen
PW50 kopi topstykke
Original 12mm karburator med alle pakninger inkakte og pt. dyse 75 (ved 64 skal den have choker for at komme op i omdrejninger, og jeg næste størrelse jeg har er 75 - alle 5mm Dellorto dyser)
Gianelli eller Mallosi udstødning - er ikke helt sikker på fabrikat
PW50 kopi luftfilter

Følgende er prøvet uden held:
Skift af CDI modul - som på anden Sting er testet ok
Skift af tændrør (pt. B5'er)
Skift af udstødning til original - går så 40 km/t
Skift af membran - som på anden Sting er testet ok
Alle pakninger gennemgået og den trækker ikke umiddelbart falsk luft nogen stedet. På karburator er indtag til 2 takts olie blændet

Lidt billeder fra cylinder hvor den nu åbner fuldt for skyllekanalerne og udstødning monteret. Den spilder ikke olie, og ved tænding er der ikke tegn på utæt simmerring.

Med dyse 75 kan jeg "bruge" ca. ½ - 2/3 af gassen før den begynder at firtakte og den trækker jævnt og stabilt hele vejen op, og står fint i tomgang, og falder ligeledes fint ned i omdrejninger når gassen slippes.

- Kan den simpelhen ikke "spise" al de benzin som karburator og de nu fuld åbne skyllekanaler kan give ? Nogen gode bud ?
IMG_9520.JPG
IMG_9520.JPG (112.44 KiB) Vist 47 gange
IMG_9523.JPG
IMG_9523.JPG (108.2 KiB) Vist 47 gange
IMG_9527.JPG
IMG_9527.JPG (93.03 KiB) Vist 47 gange
IMG_9534.JPG
IMG_9534.JPG (98.14 KiB) Vist 47 gange
IMG_9535.JPG
IMG_9535.JPG (185.54 KiB) Vist 47 gange
Brugeravatar
12V
Moderator
Kontakt:

Indlæg af 12V »

Jeg ville teste med dyser omkring 70 indtil den går ren ved bundgas, inden yderlige fejlsøgning.

Pt kører du jo kun med 1/2 til 2/3 karburator lysning.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"