lidt mere alvorlig tuning af FS1
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Den bliver sikkert sjov Elsker motor projekter med fremmede cylindre på.
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
For at knalllerten ikke skal føle sig helt forkert med den fremmede cylinder, har jeg malet cylinderen sort.
Det ser helt godt ud.
Koblingen har selvfølgelig også fået 3 plader
Mangler bare lige at tilpasse topstykke
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Det gør en verden til forskel, med sort cylinder!
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Så er der lavet tilpasning af topstykke
Krompressions forhold er nu 11:1
Squish areal ca 40%
Squash afstand 0,8mm
Har også lavet styre bøsninger så topstykke altid sidder centeret på cylinder
Krompressions forhold er nu 11:1
Squish areal ca 40%
Squash afstand 0,8mm
Har også lavet styre bøsninger så topstykke altid sidder centeret på cylinder
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Så er membran og boringsplade monteret.
Det er dobbelt membran fra Benny
20mm boringsplade og 16mm mikuni
Gokart kaburator kommer ikke på i første omgang
Det er dobbelt membran fra Benny
20mm boringsplade og 16mm mikuni
Gokart kaburator kommer ikke på i første omgang
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Har lavet en lille forlænger bøsning til kaburator bespændingen. Den nye cylinder spærrer jo for hullet.
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Klar til motor transplantation
Godt på vej
Opstartet og rullet lyder bare godt. 8,1 hk på baghjulet
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Fin rullefelt test, men hvordan kører den ?
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Jeg har kun kørt en kort tur, så har ikke testet så meget.
Men første indtryk er at den går super. Der er rigtigt godt bundtræk, den tager bare næste gear som ingenting.
Den kan lige køre 80km/t med 14 tands fortandhjul. Men den kan nemt trække tungere gearing.
Men jeg kommer nok til at kigge lidt mere på koblingen, selv med 3 plader kan godt glide lidt
Men første indtryk er at den går super. Der er rigtigt godt bundtræk, den tager bare næste gear som ingenting.
Den kan lige køre 80km/t med 14 tands fortandhjul. Men den kan nemt trække tungere gearing.
Men jeg kommer nok til at kigge lidt mere på koblingen, selv med 3 plader kan godt glide lidt
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
-
- Moderator
- Indlæg: 3954
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Det er hæderligt med en standardpotte.
Gearingen kan helt sikkert være tungere. Dog har springet mellem 3. til 4. en tendens til at begrænse, hvor lille udveksling man kan vælge.
Den primære årsag til, FS1 kan være svær at hive noget tophastighed ud af, er gearkassen. Reelt er den sådan indrettet, man bør sigte efter et bredt træk område ved høje omdrejninger ... og der er bare grænser for, hvad den motor kan håndtere af omdrejninger uden at gå væsentligt på kompromis med holdbarheden.
Gearingen kan helt sikkert være tungere. Dog har springet mellem 3. til 4. en tendens til at begrænse, hvor lille udveksling man kan vælge.
Den primære årsag til, FS1 kan være svær at hive noget tophastighed ud af, er gearkassen. Reelt er den sådan indrettet, man bør sigte efter et bredt træk område ved høje omdrejninger ... og der er bare grænser for, hvad den motor kan håndtere af omdrejninger uden at gå væsentligt på kompromis med holdbarheden.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Har taget motoren af igen
Frigears kontakten virkede ikke så var det jo nødvendigt
Havde også lidt olie lækage.
Nu venter jeg bare på at der kommer nogle lidt strammere koblings fjedre
Frigears kontakten virkede ikke så var det jo nødvendigt
Havde også lidt olie lækage.
Nu venter jeg bare på at der kommer nogle lidt strammere koblings fjedre
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Så kom der nye koblings fjedre.
Inden montage har jeg målt fjederkraften ved længde på 20mm.
Lidt StormP opstilling med badevægten og en træpind.
De originale målte jeg til 16,2kg
De nye målte jeg til 19,2kg
Det give +18,5%
Tror jeg giver den noget ATF olie for at være sikker på at den ikke glider
Inden montage har jeg målt fjederkraften ved længde på 20mm.
Lidt StormP opstilling med badevægten og en træpind.
De originale målte jeg til 16,2kg
De nye målte jeg til 19,2kg
Det give +18,5%
Tror jeg giver den noget ATF olie for at være sikker på at den ikke glider
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Så er den kørende igen
Den ser da fin ud med den cylinder, men jeg er glad for at jeg malede cylinderen sort.
Den fik ATF olie og nu tror jeg ikke den glider i koblingen.
Den fik også 15 tands fortandhjul
Den ser da fin ud med den cylinder, men jeg er glad for at jeg malede cylinderen sort.
Den fik ATF olie og nu tror jeg ikke den glider i koblingen.
Den fik også 15 tands fortandhjul
- Vedhæftede filer
-
- Flot knallert
- IMG_4582.jpeg (302.99 KiB) Vist 3231 gange
-
- Flot knallert
- IMG_4584.jpeg (305.66 KiB) Vist 3231 gange
-
- ATF olie
- IMG_4585.jpeg (195.41 KiB) Vist 3231 gange
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Test tur i det gode vejr. Koblingen bider nu bare som den skal. Og den går super 88km/t på GPS
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
-
- Moderator
- Indlæg: 3954
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Alt over 85km/t er godkendt på de gamle maskiner!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Har idag kørt de ca. 100km rundt om Ringkøbing fjord
Det var en god oplevelse, knallerten kører godt ved både lav og høj fart. Det meste af turen var med 30 - 35 km/t men også et par stræk med mere fart, også en del med direkte modvind, og når man stikker den 4. gear siger den bare ja tak.
Det var en god oplevelse, knallerten kører godt ved både lav og høj fart. Det meste af turen var med 30 - 35 km/t men også et par stræk med mere fart, også en del med direkte modvind, og når man stikker den 4. gear siger den bare ja tak.
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Var til Fole træf idag og her fik jeg rullet den igen
8,2hk på baghjulet med super fin effekt kurve
8,2hk på baghjulet med super fin effekt kurve
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Virkelig en fin kurve