Lysspole Puch Maxi

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Birkedal
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: man 25. jul 2022 19:46
Kontakt:

Lysspole Puch Maxi

Indlæg af Birkedal »

Halløj i gruppen :-)

Jeg er stødt på et problem på en Maxi jeg ikke har set før, min kammerart havde problemer med at forlygte pæren sprang, det er efterhånden et velkendt problem så det tænkte jeg hurtigt kunne fikses, men da jeg så fik oscilloskopet på opfører Lysspole sig lidt anderledes end jeg har set før, spændingen varierer meget ved samme omdrejninger, den springer fra næsten igen spænding til +30 V både belastet og ubelastet.

Jeg mistænker at stelforbindelsen fra ankerpladen til motoren ikke er god nok, men kunne godt tænke mig lidt teori bag dette, er der en der ved hvad der sker hvis stelforbindelsen bag ankerpladen ikke er god nok?

God weekend når I kommer dertil.

Mvh Brian
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1591
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Lysspole Puch Maxi

Indlæg af knallert »

tjek at lodningen på spolen er ok..belastet burde vekselspændingen ikke nå så højt...men har oplevet at en kina lysspolemed begge ender af spolen ført ud...hvis den ene ledning knækker..vil den gøre noget i stil med dine målinger...maxi spolen har den ene ende ført ud til et stel punkt..prøv at måle ohm i stedet mon ikke du får 5-6 ohm på lysspolen
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"