
ANJ-Tomos cross 5g
Re: ANJ-Tomos cross 5g
Dejligt med liv i projektet 

Re: ANJ-Tomos cross 5g
Så er der gang i Tomos projektet igen
Sædet er taget under kærlig behandling
Sædet er taget under kærlig behandling
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
Re: ANJ-Tomos cross 5g
Nyt betræk skal der jo også til
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
Re: ANJ-Tomos cross 5g
Så har symaskinen været igang igen
Så mangler der bare skilt og alu listeAnders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
Re: ANJ-Tomos cross 5g
Så kom Denfeld skiltet og alu listen på
Det er blevet helt godt
Det er blevet helt godt
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
Re: ANJ-Tomos cross 5g
Nu er der også lidt gang i Tomos projektet igen
Har bestilt ny krumtap
Og ny cylinder
Og for at koblingen ikke skal eksplodere har koblingsskålen fået mavebælte
Har bestilt ny krumtap
Og ny cylinder
Og for at koblingen ikke skal eksplodere har koblingsskålen fået mavebælte
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
-
- Moderator
- Indlæg: 3958
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: ANJ-Tomos cross 5g
Det bliver også godt, det her 

Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: ANJ-Tomos cross 5g
De er så fede de 5G tomos!
Re: ANJ-Tomos cross 5g
Så er ny cylinder modtaget.
Den ser ret fin ud, men med plads til forbedring
Har målt lidt på porte så der kan regnes port tider
Cylinder længde 66,6mm
Skørt diameter 51mm
Skørt længde 18mm
Afstand top til bund af skyllekanaler 43mm
Afstand top til top af skyllekanaler 34,3 mm
Afstand top til top af booster kanaler 33,5mm
Afstand top til bund af udstødningskanal 41,6mm
Afstand top til top af udstødningskanal 26,7mm
Afstand fra top til bund af indsugning 64,5 mm
Stempel længde 45,5 mm
Center krydspind til top stempel 22,5 mm
Som det fremgår skal bunden af udstødningsport tilrettes lidt. Slaglængde 43
Plejlstang længde 90
Ved deck = 0
Udstødning 166 grader
Skyllekanaler 119 grader
Booster kanaler 125 grader
Indsugning 153 grader
Ved deck = 0,5
Udstødning 169 grader
Skyllekanaler 123 grader
Booster kanaler 128grader
Indsugning 151 grader
Ved deck = 0,8
Udstødning 170 grader
Skyllekanaler 125 grader
Booster kanaler 130 grader
Indsugning 149 grader
Udstødsporten skal nok hæves lidt før det bliver rigtig godt
Den ser ret fin ud, men med plads til forbedring
Har målt lidt på porte så der kan regnes port tider
Cylinder længde 66,6mm
Skørt diameter 51mm
Skørt længde 18mm
Afstand top til bund af skyllekanaler 43mm
Afstand top til top af skyllekanaler 34,3 mm
Afstand top til top af booster kanaler 33,5mm
Afstand top til bund af udstødningskanal 41,6mm
Afstand top til top af udstødningskanal 26,7mm
Afstand fra top til bund af indsugning 64,5 mm
Stempel længde 45,5 mm
Center krydspind til top stempel 22,5 mm
Som det fremgår skal bunden af udstødningsport tilrettes lidt. Slaglængde 43
Plejlstang længde 90
Ved deck = 0
Udstødning 166 grader
Skyllekanaler 119 grader
Booster kanaler 125 grader
Indsugning 153 grader
Ved deck = 0,5
Udstødning 169 grader
Skyllekanaler 123 grader
Booster kanaler 128grader
Indsugning 151 grader
Ved deck = 0,8
Udstødning 170 grader
Skyllekanaler 125 grader
Booster kanaler 130 grader
Indsugning 149 grader
Udstødsporten skal nok hæves lidt før det bliver rigtig godt
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
Re: ANJ-Tomos cross 5g
Så er der lavet plads til ny cylinder i motorblokken
Så mangler jeg bare tilpasning af kanaler i blokAnders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
Re: ANJ-Tomos cross 5g
Det ser godt nok spændende ud 

Michael Jensen
MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
-
- Moderator
- Indlæg: 3958
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: ANJ-Tomos cross 5g
Hvis ikke det allerede er sket, så undlad endelig at sænke udstødningsportens bund!
Der er intet at hente derved, flower forringes ikke ved dens nuværende position og det afskærmer stempeltoppen fra en smule varmepåvirkning.
Deck 0,5mm med udstødning hævet til 177-180° burde være en god og fleksibel indretning til ubesværede 85-90km/t
Der er intet at hente derved, flower forringes ikke ved dens nuværende position og det afskærmer stempeltoppen fra en smule varmepåvirkning.
Deck 0,5mm med udstødning hævet til 177-180° burde være en god og fleksibel indretning til ubesværede 85-90km/t
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: ANJ-Tomos cross 5g
Så er kanalerne i blokken tilpasset
Og så har koblingen fået monteret 2 ekstra koblings fjedre. Originalt er der 4 stk men der er plads til 6
Og så har koblingen fået monteret 2 ekstra koblings fjedre. Originalt er der 4 stk men der er plads til 6
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
Re: ANJ-Tomos cross 5g
Så er der opshimmet krumtap, gearaksel og gearskifteaksel.
Der var ikke helt plads til den forstærkede koblingsskål, så der måtte slibes lidt af indersiden i blokken for at få plads. Blokken er nu færdig samlet og klar til cylinder montage.
Der var ikke helt plads til den forstærkede koblingsskål, så der måtte slibes lidt af indersiden i blokken for at få plads. Blokken er nu færdig samlet og klar til cylinder montage.
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
Re: ANJ-Tomos cross 5g
Opmålinger med 1mm bundpakning
Slaglængde 43
Plejlstang længde 90
deck = 0,4
Udstødning 180 grader
Skyllekanaler 120 grader
Booster kanaler 127 grader
Indsugning 151,2 grader
Udstødnings timing ændret til 180 grader ved at hæve udstødsport 2,1mm
Kompressions volumen 6,2ccm
Kompressionsforhold 13:1
Squis afstand 1mm
Slaglængde 43
Plejlstang længde 90
deck = 0,4
Udstødning 180 grader
Skyllekanaler 120 grader
Booster kanaler 127 grader
Indsugning 151,2 grader
Udstødnings timing ændret til 180 grader ved at hæve udstødsport 2,1mm
Kompressions volumen 6,2ccm
Kompressionsforhold 13:1
Squis afstand 1mm
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
Re: ANJ-Tomos cross 5g
Ændrer du topstykket? Det er virkelig et gammelt design.
Den skulle også have det med at slå sig og blive utæt. Min makker Danni bruger gamle metrakit topstykker, eller tilføjer 4 ekstra bolte til at spænde den ned mellem pindboltene.
Den skulle også have det med at slå sig og blive utæt. Min makker Danni bruger gamle metrakit topstykker, eller tilføjer 4 ekstra bolte til at spænde den ned mellem pindboltene.
Re: ANJ-Tomos cross 5g
jo der skal nok ændres lidt på toppen. Men jeg er dog ikke glad for at høre at det slår sig.
Nu prøver vi lige hvordan det går med led bearbejdning.
laver nok ca50% squis areal = 7mm bredde, squisafstand på 0,8 og krompressionsforhold på 12:1
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
Re: ANJ-Tomos cross 5g
Så er topstykket bearbejdet lidt
Squis afstand 0,8
Squis areal 50%
Volumen 6,3ccm
Kompressionsforhold 12,8:1 Cylinderen har også fået lidt sort maling
Squis afstand 0,8
Squis areal 50%
Volumen 6,3ccm
Kompressionsforhold 12,8:1 Cylinderen har også fået lidt sort maling
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
Re: ANJ-Tomos cross 5g
Ser rigtig godt ud!
Re: ANJ-Tomos cross 5g
Huller i stempel for booster porte er nu tilpasset kanalerne i cylinderen de var kun Ø4 nu ca. 5x6
Cylinder og kaburator nu også monteret
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Mercedes W123 300D 1982