Så blev det tid til dysning af Mikuni´en samt rette et par småfejl, det meste spillede som det skulle og jeg havde fået et sortiment af originale dyser hjem fra frankmxparts.com som have alt på lager.
Jeg havde problemer med at få den til at gå i tomgang efter 2 års stilstand, efter gode råd fra Nabo Jan og Peter K. blev karburatoren adskilt og renset for gammel 2 takts olie og samlet igen men AK stadig samme problem, har testet for utætheder i indsugning uden resultat.
Hoved dysen blev sat op fra 170 til 200 og det hjalp, nu er der ingen dødpunkter i gasresponsen og den første køretur på 18 Km gik godt, jeg ændrede så lidt på luftskruen ½ omgang ind fra 1½ ud og prøvede en mindre hoved dysse på 190, endnu en prøvetur for at erfare at luftskrue indstillingen var bedre men at hoved dysen var blevet lidt for lille, da den ikke har kørt så langt endnu er det ikke muligt at se farven på tændrøret men den gik bedre med 200 dysen.
Men på denne prøvetur på ca. 30 Km. gik det galt, motoren begynde at rumle ved mellem gas men tog ok omdrejninger ved udkobling....så røg koblingen, ingen funktion og større rumlen....jeg trillede de sidste kilometer hjem og fik venstre sideskjold af og kunne konstatere at kabelophænget til koblingskablet som var monteret på forreste motorbolt var gået løs, så koblingskablet havde ingen virkning, de andre motorbolte var også gået løs grundet de høje omdrejninger (12.000+) så hele motoren var løs i stellet.
På karburator siden var det specielt fremstillet beslag til forreste sideskjoldsmontage forsvundet......
Så her står jeg nu...
Det skal siges at jeg havde problemer med at få motoren til at gå i tomgang, den lå og svirrede mellem 4.000-6.000 RPM og gik en sjælden gang ned på 2.000 RPM for kort tid efter at gå ud, jeg har naturligvis prøvet at justere luftskruen efter normal praksis men uden resultat, testet med diesel start for utætheder, men ingen tegn her.....
Det skal også nævnes at den trækker helt ud i 4 gear men til 5 gear er springet for stort og så dør den langsomt med min vægt på....gearingen er 13-34
Jeg arbejder nok videre med den i morgen

og det var skønt at komme ud og trille